کد خبر: ۳۴۸ تاریخ انتشار : ۲۲-۰۱-۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹ 610

اخذ موافقت اصولی ثبت شبکه مدیران کارآفرین در اتاق بازرگانی استان تهران

با توجه به پیگیری های انجام شده فعالیت شبکه مدیران کارآفرین از از این پس از طریق کانون در شرف تاسیس کانون کارآفرینی استان تهران تداوم می‌یابد

در راستای کوشش ها و پیگیری های به عمل آمده در ماه‌های اخیر برای ثبت شبکه مدیران کارآفرینی، اخیراً این کوشش‌ها به ثمر نشسته و موافقت اصولی تاسیس و ثبت «کانون کارآفرینی استان تهران» از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اخذ شده است. این موافقت اصولی در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۰۷ به امضای آقای مظفر علیخانی معاون استان‌ها و تشکل های اتاق ایران خطاب به آقای دکتر بهمن عشقی دبیر کل اتاق تهران صادر شده است. براساس این موافقت اصولی به زودی فراخوان ثبت نام عضویت در این تشکل توسط اتاق بازرگانی استان تهران منتشر خواهد شد.
گفتنی است کانون کارآفرینی یک تشکل فراگیر برای پوشش عمومی کارآفرینان دانشگاهی کشور می‌باشد.

شرایط عضویت

بنگاه های اقتصادی (اشخاص حقوقی) با شرایط زیر می‌توانند برای عضویت در این کانون ثبت نام کنند:
الف: دارای کارت عضویت یا بازرگانی معتبر اتاق بازرگانی از اتاق بازرگانی استان تهران باشند.
ب: بنگاه اقتصادی دارای پروانه فعالیت بوده و هنگام ثبت نام دایر و فعال باشد.
ج: یکی از اعضای هیأت مدیره یا یکی از سهامداران عمده دارای مدرک معتبر دانشگاهی باشد.
د: مبلغ ثبت نام به میزان ۵۰ میلیون ریال را به حساب اتاق بازرگانی استان تهران پرداخت شود.

تاریخچه موضوع

بحث ثبت شبکه مدیران کارآفرین از اواسط سال گذشته در کمیته راهبری این شبکه مطرح شد. متعاقباً با راهنمایی آقای مهندس نقیب با آقای دکتر غلامرضا ملکی مدیر امور تشکل ها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران مذاکره و تبادل نظر گردید. شرایط اتاق برای ثبت این تشکل عضویت تعداد قابل توجهی از اعضای شبکه مدیران کارآفرین در اتاق تهران و یا داشتن کارت بازرگانی است. با توجه به بررسی های صورت گرفته مشخص شد که تعداد ۶۸ بنگاه عضو این شبکه این شرایط را دارا هستند و به این ترتیب با شرایط مورد نظر اتاق تهران مطابقت دارد.
سپس برای پیگیری بیشتر موضوع روز یکشنبه ۱۲ بهمن ماه قرار ملاقاتی با آقای مهندس مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران تنظیم شد. در این قرار آقایان علی نقیب، محمد حسین رهنمایی، محمد حسین وزیری بزرگ و محمد زهرایی از طرف شبکه مدیران کارآفرین و آقای مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران و آقای غلامرضا ملکی مدیر امور تشکل‌های اتاق تهران حضور داشتند.
در ابتدا آقایان نقیب و زهرایی شرح مختصری از تاریخچه و اهداف تشکل شبکه مدیران کارآفرین ارایه دادند و سپس آقایان رهنمایی و وزیری توضیحات تکمیلی را در این خصوص ارایه کردند.
آقای خوانساری با بررسی فهرست اعضا بیان کردند که بسیاری از اعضای شبکه را می‌شناسند. ایشان ضمن استقبال از پذیرش عضویت شبکه در اتاق تهران خواستار تعریف دقیق نحوه عضویت اعضا در این شبکه شدند. در خاتمه قرار شد این نکته به اتفاق آقای ملکی در جلسات بعدی مورد رسیدگی قرار گیرد و مراحل ثبت شبکه به عنوان یک تشکل در اتاق تهران نهایی شود.
به منظور رسیدگی نظرات اتاق بازرگانی تهران در تاریخ پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ جلسه ای در محل شرکت بهداشتی دکتر عبیدی به میزبانی آقای مهندس علی نقیب و با حضور آقایان مهندس یداله ترابخانی، دکتر غلامرضا ملکی مدیر تشکل‌های اتاق بازرگانی اتاق تهران و آقای محمد زهرایی برگزار شد.
در این جلسه در خصوص چارچوب و شرایط عضویت در شبکه مدیران کارآفرین توافق کلی حاصل شد و قرار شد در خصوص مراحل بعدی ثبت این تشکل در اتاق تهران پیگیری و اقدام شود.
در پی اعلام موافقت اصولی اتاق ایران مبنی بر تشکیل کانون کارآفرینی استان تهران، در روز سه شنبه ۱۷ فروردین جلسه دیگری در محل شرکت بهداشتی دکتر عبیدی با حضور آقایان غلامرضا ملکی، علی نقیب و محمد زهرایی تشکیل گردید. در این جلسه در خصوص برنامه های اجرایی تاسیس کانون کار آفرینی استاد تهران بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.