کد خبر: ۸۸۰ تاریخ انتشار : ۰۱-۱۰-۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶ 383

خلاصه مذاکرات و توافقات چهارمین جلسه هیأت مدیره کانون کارآفرینی استان تهران

چهارمین جلسه هیأت مدیره کانون با دستور کار طراحی ساختار کانون و تعیین کمیسیون های داخلی در صبح روز شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی برگزار شد.

چهارمین جلسه هیأت مدیره کانون با دستور طراحی ساختار کانون و تعیین کمیسیون های داخلی در صبح روز شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی برگزار شد. در این جلسه خانم معصومه خیراللهی و آقای علی نقیب،‌ بهروز حبیبی، محمد حسین وزیری، کامبیز شاه نواز،‌ محسن ملایی و محمد زهرایی حضور داشتند. آقای محمد حسین ترابی نیز از غایبین این جلسه بودند.

در خصوص تکمیل امضاهای صورت جلسه هیأت مدیره مورخ ۳۰/۸/۱۴۰۰ در محل اتاق بازرگانی بیان شد که این صورت جلسه هنوز توسط آقای ترابی امضا نشده است. قرار شد آقای ملایی این موضوع را از طریق آقای ترابی پیگیری کنند.
در مورد ارتباط کانون کارآفرینی استان تهران با سایر تشکل‌های اتاق بازرگانی از جمله سازمان ملی کارآفرینی ایران بحث و گفتگو شد. گفته شد حسب مذاکرات قبلی با رئیس و سایر مسئولین اتاق تهران و همچنین موافقیت اصولی اخذ شده از اتاق ایران، کانون کارآفرینی یک تشکل مستقل زیر نظر اتاق تهران است و فعالیت آن همپوشانی با سایر تشکل های اتاق نخواهد داشت.
پیشنهاد شد در خصوص طراحی ساختار سازمانی کانون ساختار سازمانی سایر تشکل‌های اتاق بازرگانی مطالعه و از آنها الگوبرداری شود.
طرح پیشنهادی آقای زهرایی در مورد تشکیل کمیسیون های مختلف توسط ایشان تشریح شد. به بیان ایشان این طرح با الگوبرداری از طرح خانم خیراللهی و همچنین طرح اجرایی آقایان نقیب و ترابی برای تقبل ریاست هیأت مدیره تهیه شده است. در این طرح تشکیل ۷ کمیسیون به اسامی ۱- کمیسیون‌ هماهنگی و همکاری با اتاق بازرگانی، ۲- کمیسیون گسترش کارآفرینی، ۳- کمیسیون گسترش عضویت، ۴- کمیسیون آموزش و مشاوره، ۵- کمیسیون ارتباطات و رویدادها، ۶- کمیسیون همکاری های تجاری و ۷- کمیسیون برنامه ریزی تلفیقی و راهبردی پیشنهاد شده است. ایشان توصیه کردند بهتر است کانون همکاری تنگاتنگی با کمیسیون‌های مشورتی اتاق تهران داشته باشد. گفتنی است اتاق تهران دارای ۹ کمیسیون مشورتی به اسامی اقتصاد و سلامت، اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال،‌ انرژی و محیط زیست، بازار پول و سرمایه، بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید، تسهیل تجارت و توسعه صادرات، خمایت قضایی و مبارزه با فساد، صنعت و معدن و کشاورزی و صنایع تبدیلی می‌باشد.
در ادامه طرح ساختار پیشنهادی خانم خیراللهی مبنی بر تشکیل ۴ کمیسیون به اسامی ۱- کمیسیون حمایت از فضای کسب و کار و کارآفرین، ۲- کیسیون آموزش، پژوهش، آینده پژوهی فضای کسب و کار و ترویج کارآفرینی،‌‌ ۳- کمیسیون ارتباطات و امور بین الملل، ۴- کمیسیون مشاوره و خدمات مشاوره ای و تشکیل دو بخش أمور اعضا و باشگاه مدیران توسط ایشان تشریح شد.
در خصوص ضرورت و اولویت تشکیل کمیسیون ها بحث و گفتگو شد. پیشنهاد شد که کمیسیون‌ها اولویت بندی و در ابتدا کمیسیون‌های مهم تشکیل شوند. در مجموع چنین برداشت شد که تصمیم گیری در این خصوص نیاز به بحث و بررسی بیشتری وجود دارد و قرار شد ادامه بحث به جلسات آینده موکول شود.
در خصوص کانال‌های ارتباطی با اتاق بازرگانی به منظور آشنایی هر چه بیشتر با ساختار و فعالیت های اتاق بحث و گفتگو شد. در نهایت بیان شد که آقای دکتر بهمن عشقی دبیر کل اتاق بازرگانی تهران بهترین مرجع برای اینکار هستند. به این منظور قرار شد وقت جلسه ای برای ملاقات با ایشان گرفته شود و اعضای هیأت مدیره در آن جلسه حضور خواهند یافت. آقای نقیب مسئولیت هماهنگی اینکار را به عهده گرفتند.
با توجه به وظایف تشریح شده برای کمیسیون های مختلف، آقای نقیب برای قبول مسئولیت در زمینه هماهنگی و همکاری با اتاق بازرگانی و آقای حبیبی برای همکاری در زمینه گسترش عضویت اعلام آمادگی کردند.

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.