کد خبر: ۸۹۱ تاریخ انتشار : ۱۶-۱۰-۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳ 361

گزارش برگزاری پنجمین جلسه هیأت مدیره کانون کارآفرینی استان تهران

جلسه پنجم هیأت مدیره کانون کارآفرینی استان تهران در تاریخ پنجم دی ماه در ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی برگزار شد و در آن توافقاتی در خصوص ساختار کمیسیون‌های داخلی کانون صورت گرفت.

پنجمین جلسه هیأت مدیره کانون کارآفرینی استان تهران در روز شنبه چهارم دی ماه ۱۴۰۰ در ساختمان تشکل‌های اتاق بازرگانی استان تهران برگزار شد. در این جلسه خانم معصومه خیراللهی و آقایان علی نقیب، حسن ملایی، بهروز حبیبی،، حسین وزیری، کامبیز شاهنواز و محمد زهرایی حضور داشتند و آقای محمد حسین ترابی نیز از عایبان این جلسه بودند.
در ابتدای جلسه آقای نقیب گزارشی را از مذاکرات انجام شده با معاونت حقوقی اتاق بازرگانی تهران در خصوص چگونگی حل مشکل امضا نشدن صورتجلسه انتخابات داخلی هیأت مدیره توسط آقای ترابی ارایه کردند. معاونت حقوقی اعلام کرده است که ضرورتی به امضای کلیه اعضا هیأت مدیره نیست و امضای اکثریت اعضای هیأت مدیره برای پیگیری امور ثبت کانون کافیست. در ادامه آقای ملایی حسب توافقات جلسه گذشته گزارشی را از مذاکرات تلفنی خود با آقای ترابی ارایه کردند. جمع بندی و استنباط ایشان از این مذاکرات این است که آقای ترابی عملاْ حاضر به هیچگونه همکاری در خصوص امضای صورت جلسه و یا انصراف از عضویت در هیأت مدیره نیستند. در نتیجه قرار شد طبق روال و راهنمایی های اتاق بازرگانی پیگیری‌ها برای ثبت کانون انجام شود و اگر در مراحل بعد مشکلی پیش آمد موضوع رسیدگی و به نحو مقتضی حل و فصل شود.
آقای نقیب در خصوص قرار مشترک با آقای دکتر عشقی دبیرکل اتاق بازرگانی تهران بیان کردند که به علت سفر آقای دکتر عشقی هنوز این جلسه هماهنگ نشده اما در اولین فرصت این جلسه هماهنگ خواهد شد.
در مورد نحوه آشنایی و همکاری با کمیسیون‌های مشورتی اتاق بازرگانی بحث و تبادل نظر صورت گرفت. در جلسه قبل پیشنهاد شده بود که از خانم فدایی مدیر امور کمیسیون‌های اتاق تهران برای آشنایی با کمیسیون‌ها دعوت شود. در این خصوص بحث. تبادل نظر شد و در نهایت گفته شد که ایشان بیشتر کارهای اداری کمیسیون‌ها را انجام می‌دهند و آشنایی چندانی با ساختار داخلی کمیسیون‌ ها ندارد. در همین راستا آقای نقیب اعلام آمادگی کردند که اهداف و وظایف کمیسیون‌های ۹ گانه را در یک جلسه جداگانه برای اعضای هیأت مدیره تشریح کنند. به نظر ایشان کانون می‌تواند در کمیسیون‌های مختلف اتاق نماینده داشته باشد تا ضمن آشنایی با فعالیت ها زمینه های همکاری مشترک مابین کانون و کمیسیون‌ها را فراهم کند. به این ترتیب نماینده کانون در هر یک از کمیسیون‌ها می‌تواند در جلسات هیأت مدیره گزارشی را از عملکرد کمیسیون مربوطه ارایه نماید. آقای زهرایی در خصوص آشنایی با ساختارهای تشکل‌های عضو اتاق بیان کردند که تعداد تشکل های اتاق بسیار زیاد است و هریک وبسایت جداگانه ای دارند. ایشان اعلام آمادگی کردند که مطالعه ای بر روی این وبسایت ها داشته باشند و نتایج بررسی ساختارهای آنها را به هیأت مدیره گزارش نمایند.
در ادامه مذاکرات جلسات گذشته، در مورد تعداد و شرح وظایف کمیسیون‌های داخلی کانون بحث و گفتگو شد. در نتیجه در مورد تشکیل کمیسیون توسعه کارآفرینی توافق حاصل شد. ضمناْ در چارچوب کاهش تعداد کمیسیون ها، پیشنهادی مبنی بر ادغام چندین وظیفه تحت عنوان کمیسیون ارتباطات مطرح شد که این کمیسیون شامل کارهایم مختلف روابط عمومی و بین‌الملل، آموزش، پژوهش و عضویت باشد. این پیشنهاد به تصویب اعضای حاضر رسید. در نتیجه قرار شد شرح وظایف این دو کمیسیون استخراج شود. در این راستا قرار شد آقای حبیبی شرح وظایف کمیسیون توسعه کارآفرینی و خانم خیراللهی شرح وظایف کمیسیون ارتباطات را تا جلسه بعد تهیه تدوین نمایند.

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.