کد خبر: ۹۰۵ تاریخ انتشار : ۱۴-۱۱-۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳ 350

بررسی وظایف کمیسیون‌های داخلی در جلسه هیأت مدیره کانون کارآفرینی

وظایف کمیسیون‌های کانون کارآفرینی استان تهران در جلسه هیأت مدیره در تاریخ ۲ بهمن بررسی شد. خانم معصومه خیراللهی و آقایان بهروز حبیبی، محمد حسین وزیری و محمد زهرایی در این جلسه حضور داشتند.

وظایف کمیسیون‌های داخلی کانون کارآفرینی استان تهران در هفتمین جلسه مورخ ۲ بهمن ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت. این جلسه در دفتر مرکزی شرکت کروز با حضور خانم معصومه خیراللهی و آقایان بهروز حبیبی، محمد حسین وزیری و محمد زهرایی برگزار شد.
جهت یادآوری در جلسه گذشته مذاکرات مبسوطی در خصوص ساختار کانون صورت گرفت و در پی آن نسخه جدید ساختار کانون براساس مذاکرات جلسه مذکور تهیه و به نظرخواهی اعضا گذاشته شد. در این ساختار ۴ کمیسیون به نام‌های توسعه و بهبود فضای کسب و کار، کمیسیون گسترش کارآفرینی، ارتباطاتات و برنامه‌ریزی راهبری پیش بینی شده است.
در این جلسه شرح وظایف کمیسیون های اول و دوم مورد بررسی قرار گرفت. در این باره، موضوع در خور تامل نحوه تفکیک و مرزبندی وظایف این دو کمیسیون بود که در مورد آن به تفصیل بحث و گفتگو شد. آقای وزیری خواستار تعیین شاخص ‌های لازم برای تفکیک وظایف این دو کمیسیون شدند.
آقای حبیبی نقش شناخت و آگاهی کارآفرینان از قوانین و مقررات کشوری را بسیار مهم دانستند و یکی از برنامه‌های مهم کانون را آگاهی بخشی در این زمینه عنوان نمودند. نکته دیگر لزوم اصلاح و بازنگری برخی قوانین کشوری است که می‌تواند موجب تسهیل و تسریع فعالیت کارآفرینان و توسعه کارآفرینی شود. نکته مهم دیگر لزوم حمایت شرکت‌های بزرگ از شرکت های کوچک و نوپا است. به نظر ایشان شرکت‌های بزرگ لزومی ندارد که همه احتیاجات خود را در داخل تولید و تامین کنند و بهتر است با برون سپاری آنها به تامین کنندگان بیرونی زمینه توسعه شرکت‌های کوچک را فراهم کنند. همچنین شرکت‌های بزرگ می‌بایست طرح های حمایتی برای حمایت از کسب و کارهای کوچک داشته باشند. هم‌اکنون کارخانجات زیادی در سطح کشور ایجاد شده و دایر است که با ظرفیت بسیار کمی کار می‌کنند. در نتیجه بهتر است بجای احداث کارخانجات جدید، برای افزایش ظرفیت کارخانجات موجود کوشش شود. در حوزه فعالیت‌های کارآفرینی، استفاده کارآفرینان جوان از تجربیات قدیمی ترها و کسب و کارهای جاافتاده بسیار اهمیت دارد چرا که آنان معمولاً در حوزه‌های مدیریت مالی و فروش با چالش‌های زیادی مواجه هستند.
در مورد اهمیت شبکه سازی میان کارآفرینان و کسب و کارهای مختلف گفتگو شد. اینگونه ارتباطات شبکه‌ای می‌تواند در حول و حوش زنجیره تامین کالا و خدمات، همکاری‌های تجاری و کمک به ارتقا و توسعه زیرساخت‌های داخلی شرکت‌ها ایجاد شود.
در مورد وظایف کمیسیون ارتباطات و شاخه های پنج گانه آن یعنی روابط عمومی و بین‌الملل، رویدادها، آموزش، مشاوره و عضویت بحث و گفتگو شد. گفته شد که در حوزه آموزش، بحث مربی گری (کوچینگ) بسیار اهمیت دارد و لذا قرار شد بند دیگری به وظایف حوزه آموزش تحت عنوان “توسعه مربی گری در فضای کارآفرینی” اضافه شود. آقایان حبیبی و وزیری بیان داشتند که در سازمان خود برنامه‌هایی برای توسعه مربی گری دارند و می‌توانند این خدمات را به سایر شرکت‌ها معرفی کنند. در این راستا آقای حبیبی کتاب هفت عدات مردمان مؤثر نوشته استفان کاوی را بسیار مفید تلقی کردند و یک جلد از این کتاب را اعضای حاضر هدیه کردند. یکی از چالش‌های بزرگ سازمان‌ها بحث جانشین پروری است که بسیاری از شرکت‌ها را دچار خود کرده و عدم توجه به این مسئله مهم باعث شده که بسیاری از شرکت‌ها با بحران‌ ناکارآمدی مدیریت، رکود و حتی توقف فعالیت مواجه شوند. نکته مهم دیگر بحث توسعه مفاهیم راهبردی در مدیریت کسب و کارها است که می‌بایست در سرفصل‌های دوره‌های آموزشی گنجانده شود.
مقرر شد بررسی وظایف کمیسیون برنامه‌ریزی راهبردی به جلسه بعد موکول شود. همچنین تاکید شد که از ظرفیت اعضای علی البدل در جلسات استفاده شود و قرار شد پیگیری شود که این اعضا در جلسات بعد شرکت نمایند.

 

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.