کد خبر: ۹۸۵ تاریخ انتشار : ۲۴-۱۱-۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ 418

اولین جلسه کمیسیون ارتباطات کانون کارآفرینی برگزار شد

در پی نهایی شدن ساختار کانون کارآفرینی استان تهران و تعیین اعضای کمیسیون‌های چهارگانه آن، اولین جلسه کمیسیون ارتباطات روز شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ به میزبانی شرکت آترین اشتاد برگزار شد.

در این جلسه خانمها معصومه خیراللهی و فاطمه پیرانی و آقایان کامبیز شاه نواز، مجتبی نظری و محمد زهرایی حضور داشتند.

در ابتدای جلسه بیان شد که حوزه های فعالیت کمیسیون ارتباطات شامل روابط عمومی و بین‌الملل، رویدادها، آموزش، مشاوره و عضویت می‌باشد. با توجه به حضور آقای دکتر نظری مدیر ارتباطات شرکت کروز و گروه بهمن و همچنین خانم پیرانی کارشناس رسانه، در خصوص اهداف و وظایف روابط عمومی بحث و گفتگو شد. هر یک از حاضرین نقطه نظرات و تجارب خود را بیان داشتند. تاکید شد کارکرد مناسب روابط عمومی ارتباط تنگاتنک آن با حوزه مدیریت است به گونه ای که این دو به فهم و درک مشترکی از فعالیت‌های سازمان برسند.

بحث های محتوایی نیز مهم است و کانون می‌بایست علاوه بر ویژگی های عمومی خود،‌مزیت های کلیدی خود را در مقایسه با سایر نهادها مشخص کند. نکته دیگر جایگاه نامناسب کارآفرینان و کارآفرینی در جامعه است که علیرغم بهبود نسبی جایگاه آن در چند دهه گذشته، همچنان چالش‌های جدی در این زمینه وجود دارد.

در نتیجه نقش روابط عمومی در ارتقای این جایگاه بسیار اهمیت دارد. به نظر حاضرین ترویج کارآفرینی در جامعه می‌بایست از سطح مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شود و کانون می‌بایست نقش موثری را در این زمینه ایفا کند.

در جهت نیل به اهداف کمیسیون ارتباطات،‌ توصیه شد که کانون در همه کانال‌های ارتباطی نظیر وبسایت، اینستاگرام، توئیتر، لینکداین حضور فعال داشته باشد. بحث محتوا سازی برای فعالیت‌های روابط عمومی خیلی مهم است و لازم است مطالبی برای معرفی کانون به صورت مکتوب،‌ پاورپوینت، تیزر، کلیپ و موشن گرافیک تهیه و آماده سازی شود. حضور در اپلیکیشن های کشور هم مهم است و کانون می‌بایست اقداماتی برای ثبت اطلاعات خود در آنها انجام دهد. همچنین لازم است جلساتی برای مصاحبه با رسانه‌ها برگزار شود.

یکی از حوزه های اثرگذار برقراری ارتباط با نهادهای قانون گذاری کشور است و لازم است نقطه نظرات کانون در خصوص نحوه گشایش فعالیت‌های کارآفرینی در کشور و لزوم اصلاح قوانین دست و پاگیر یا وضع قوانین جدید به نمایندگان مجلس منعکس نمایند. در مورد نقش روابط عمومی در جذب اعضای جدید نیز گفتگو و تاکید شد فعالیت کانون می‌بایست به گونه ای توسعه یابد که جاذبه کافی ایجاد نماید و به این ترتیب تقاضا برای عضویت در کانون افزایش یابد.

به عنوان جمع بندی جلسه قرار شد کمیسیون ارتباطات طی دو ماه آینده در جهت آماده سازی وسائل و ابزارهای ارتباطی کوشش نماید. از طرف دیگر قرار شد هیأت مدیره و کمیسیون برنامه ریزی کانون مطالب محتوایی لازم برای معرفی کانون و مفاد پیام های مورد نظر برای انعکاس به ذینفعان و مخاطبان را آماده سازی و در اختیار کمیسیون ارتباطات قرار دهند.

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.