کد خبر: ۹۹۲ تاریخ انتشار : ۲۷-۱۱-۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ 359

نخستین جلسه کمیسیون ترویج و گسترش کارآفرینی وابسته به کانون کارآفرینی برگزار شد

اولین جلسه کمیسیون ترویج و گسترش کارآفرینی روز دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ به میزبانی شرکت دمافین برگزار شد. در این جلسه خانم معصومه خیراللهی و آقایان محمد حسین وزیری، محسن ملایی و محمد زهرایی حضور داشتند.

در ابتدای جلسه وظایف کمیسیون ترویج و گسترش کارآفرینی بر طبق ساختار مصوب کانون قرائت شد. سپس در خصوص نحوه ارتباط با دانشگاه ها، پارک های فناوری و مراکز کارآفرینی بحث و گفتگو شد.

خانم خیراللهی تاکید داشتند که توسعه فرهنگ کارآفرینی در جامعه می‌بایست از آموزش های مقاطع ابتدایی و دبیرستانی آغاز شود.

ایشان به ارجاع به نظرات آقای دکتر محمدرضا سرگلزایی بیان کردند که بهتر است در جهت پایه گذاری مدارس کارآفرینی کوشش شود. بیان شد طرح هایی در دانشگاه مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف برای آموزش تفکر سیستمی در چند مدرسه نمونه اجرا شده است که می‌تواند الگویی برای اجرای سایر آموزش‌ها باشد. همچنین مجتمع آموزشی رهیار در تهران به ابتکار آقای حاجی رسولیها فعالیت های زیادی در زمینه آموزشی انجام داده اند.

آقای وزیری بیان کردند که اخیراً با آقای امین اله حاجی رسولیها گفتگو کرده اند و ایشان آمادگی خود را برای عضویت در کمیسیون ترویج و گسترش کارآفرینی اعلام کرده اند. آقای ملایی نیز بیان کردند که اخیراً در اکسپو دبی ملاقاتی با آقای دکتر علینقی مشایخی داشته اند که ایشان هم آمادگی خود را برای همکاری با کانون کارآفرینی اعلام کرده اند. آقای زهرایی پیشنهاد دادند که از آقای شاهین شرقی عضو مناسبی برای کمیسیون هستند اما ترجیح می‌دهند که به صورت مجازی در جلسات شرکت کنند.

آقای مجید دهبیدی پور هم به عنوان رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شریف هم شخص صاحبنظری که هستند و می‌توانیم از ایشان برای مشاوره دعوت کنیم. ایشان همچنین این نکته را مطرح کردند که می‌توانیم از طریق اعضای شبکه مدیران کارآفرین برای کمیسیون ها عضوگیری کنیم. اعضای جلسه موافق این پیشنهاد بودند که قرار شد در این خصوص نظر اعضای هیأت مدیره هم گرفته شود.

در مورد برنامه کار کمیسیون بحث و گفتگو شد و اعضا اتفاق نظر داشتند که اولویت اول فرآیند عضوگیری برای کمیسیون و افزایش تعداد اعضای آن است تا به این ترتیب طرح ها و برنامه های تهیه شده با مشارکت عده بیشتری از اعضا تهیه شود. در این راستا قرار شد تا تشکیل جلسه بعدی، اعضای کمیسیون نسبت تماس با سایر علاقمندان اقدام و سعی کنند اعضای جدیدی را جلب این کمیسیون بنمایند.

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.