کد خبر: ۱۰۲۶ تاریخ انتشار : ۱۰-۱۲-۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱ 639

ثبت رسمی کانون کارآفرینی استان تهران در اداره ثبت شرکت ها

با توجه به پیگیری های به عمل آمده مراحل ثبت کانون کارآفرینی استان تهران در اداره ثبت شرکت ها به پایان رسیده و این کانون به عنوان یک موسسه غیر تجاری به ثبت رسیده است.

کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است. این کانون در مرحله تشکیل ۲۳ عضو حقوقی داشته و مجمع موسس آن در تاریخ دهم آبان ۱۴۰۰ در محل ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی تهران تشکیل گردیده است. در جلسه مجمع اعضای هیأت مدیره شامل ۵ عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل و بازرسان شامل بازرس اصلی و بازرس علی‌البدل انتخاب گردیدند. سپس در تاریخ ۳۰ آبان با برگزاری جلسه هیأت مدیره، رئیس، نایب رئیس و خزانه دار از میان اعضا تعیین و فعالیت هیأت مدیره شروع شد.

به موازات مدارک و مستندات لازم به اتاق بازرگانی ارسال شد و در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ نامه مجوز ثبت کانون از طرف اتاق بازرگانی ایران به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری صادر شد. پیگیری ها برای ثبت کانون ادامه یافت و در نهایت کانون در تاریخ هشتم اسفند ۱۴۰۰ به شماره ثبت ۵۳۲۱۴ و شناسه ملی ۱۴۰۱۰۸۴۵۵۴۹ در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسید. برای مشاهده تصویر آگهی ثبت کانون اینجا را کلیک کنید.

سوابق تشکیل کانون به شروع فعالیت شبکه مدیران کارآفرین از اسفند ۱۳۹۸ برمی‌گردد. این شبکه به دنبال شناسایی مدیران کارآفرین از میان فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف بود. تعداد اعضای حقوقی این شبکه تااین مرحله به ۲۲۰ عضو رسیده است. در کمیته راهبری این شبکه پیشنهاد شد که اقداماتی برای ثبت رسمی این شبکه در مراجع رسمی صورت گیرد. از میان مراجع مختلف کشوری اتاق بازرگانی انتخاب گردید. به این دلیل مذاکرات، مکاتبات و ملاقات‌هایی با مسئولین اتاق بازرگانی تهران صورت گرفت. در نتیجه این پیگیری ها موافقت اصولی تاسیس یک تشکل فراگیر با عنوان «کانون کارآفرینی استان تهران» توسط معاونت استان و تشکل‌های اتاق ایران در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ صادر شد. با توجه به موافقت اصولی اخذ شده فراخوان جذب اعضای موسس منتشر شد که این فراخوان منجر به جذب ۲۳ عضو حقوقی و تشکیل جلسه مجمع در تاریخ دهم آبان ماه گردید.

با توجه به نهایی شدن مراحل ثبت کانون کارآفرینی استان تهران، هم اکنون بستر لازم برای ثبت نام و گرفتن اعضای جدید فراهم شده است. برای آگاهی از شرایط عضویت در کانون کارآفرینی استان تهران اینجا را کلیک کنید.

از علاقمندانی که شرایط پیوستن به کانون را دارند یا می‌توانند آنرا کسب نمایند دعوت می‌شود مراتب را به کانون منعکس و مدارک لازم را به دبیرخانه کانون بفرستند.

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.