کد خبر: ۱۴۶۶ تاریخ انتشار : ۱۰-۰۱-۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ 510

شرح مذاکرات جلسه دهم هیأت مدیره کانون کارآفرینی در روزهای پایانی سال

جلسه دهم هیأت مدیره کانون کارآفرینی استان تهران روز شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ به منظور بررسی گزارش کمیسیون‌ها و آیین نامه نحوه تشکیل و اداره کمیسیون‌ها برگزار شد.

جلسه دهم هیأت مدیره کانون کارآفرینی استان تهران با حضور خانم معصومه خیراللهی و آقایان علی نقیب، بهروز حبیبی، حسین وزیری، حسین ریاضی اصفهانی، مهدی باباخانی،‌ کامبیز شاهنواز و محمد زهرایی در محل ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

نظر به اتمام و نهایی شدن فرایند ثبت کانون در اداره ثبت شرکت ها، در مورد نحوه افتتاح حساب بانکی بحث و گفتگو شد. اعضای حاضر نظرات خود را در مورد ویزگی‌های بانکهای کشور اعم از دولتی و خصوصی بیان کردند و در نهایت توافق شد که حساب کانون در بانک تجارت شعبه ای نزدیک دفتر شرکت بالین تک بازگشایی شود. حسب توافق انجام شده قرار شد مدیر مالی شرکت بالین تک کمک کنند که این حساب هر چه زودتر افتتاح شود. ضمناً قرار شد نامه ای به اتاق بازرگانی تهران برای واگذاری دفتر کار و دسترسی به سامانه رزرو سالن جلسات نوشته شود. همچنین پس از افتتاح حساب می‌بایست نامه ای مبنی بر درخواست واریز مبالغ ثبت نام شرکت های عضو به حساب کانون به اتاق بازرگانی تهران نوشته شود.

گزارش کمیسیون‌ها

خانم خیراللهی خواستار شدند که فهرست شرکت های عضو اتاق از طریق اتاق بازرگانی دریافت شود تا نسبت به ارسال فراخوان عضویت کانون برای آنها اقدام شود. قرار شد آقای نقیب در این خصوص بررسی و نتیجه را اعلام کنند. در مورد پتانسیل عضویت اعضای شبکه مدیران کارآفرین در کانون گفتگو شد. حدوداً ۴۰ نفر شرایط لازم را داشتند اما برای عضویت اقدام نکردند. قرار شد لیست این عده در اختیار اعضای هیأت مدیره قرار گیرد تا از طریق ارتباطات شخصی موارد را پیگیری کنند.

آقای نقیب پیشنهاد کردند که کانون با مدیران و مسئولین مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان ریاست جمهوری و شبکه دانش بنیان ایران تماس و ملاقات هایی داشته باشند و در این ارتباطات تلاش شود که امتیازات و تسهیلاتی برای اعضای کانون در زمینه های اخذ مجوز شرکت دانش بنیان و حضور در نمایشگاه های خارجی گرفته شود. همچنین ایشان پیشنهاد کردند با آقای دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ملاقاتی صورت گیرد تا کانون به آنان معرفی و همچنین تسهیلات و اعتباراتی از آنان برای اعضای کانون گرفته شود. دیدار و ملاقات با اشخاص سرشناس نظیر آقای دکتر مشایخی و غیره نیز باعث تقویت جایگاه کانون می‌شود.

آقای وزیری بیان کردند که ملاقات با افراد با تجربه، متخصص و معتبر در برنامه کار کمیسیون گسترش کارآفرینی قرار دارد چنانچه قرار است از آقایان مهندس مجید دهبیدی پور، دکتر مصطفی کریمیان اقبال،‌ دکتر علینقلی مشایخی، مهندس ناصر براتی دعوت شود. همچنین از آقای مهندس امین حاجی رسولیها دعوت شده است و ایشان عضویت در کمیسیون گسترش کارآفرینی را پذیرفته اند.

آقای ریاضی بیان کردند که امکان گرفتن تسهیلات مالی از اتاق بازرگانی وجود دارد و در این راستا اتاق به تشکل های تابعه در زمینه کمک های بلاعوض و دادن وام کمک می‌کند.

در مورد نحوه گرفتن حق عضویت سالیانه اعضای کانون بحث و گفتگو شد. قرار شد پس از افتتاح حساب بانکی فراخوانی برای اعضا به منظور واریز حق عضویت سالیانه ارسال شود.

خانم خیراللهی در ارتباط با کمیسیون گسترش کارآفرینی بیان کردند که این کمیسیون برنامه تشکیل کارگروه‌های داخلی برای استفاده از ظرفیت اجرایی فعالان این حوزه را در دستور کار دارد. به بیان ایشان مبحث کارآفرینی بسیار وسیع است و ظرفیت کمیسیون به تنهایی برای اداره این کار کافی نیست. به این دلیل قرار است کارگروه های مختلفی نظیر کارگروه سرمایه گذاری، کارگروه شناب دهنده‌ها و کارگروه فضای اداری مشترک و کارگروه شناسایی کارآفرینان و غیره تشکیل شود. آقای نقیب بیان کردند که با توسعه فعالیت های کمیسیون ها لازم است نیروی کارشناسی برای انجام امور اداری و اجرایی جذب شود تا با دبیرخانه همکاری کند. در این راستا لازم است کلیه فعالیت‌ها و اطلاعات مستندسازی شود و طرح های مصوب و امور اجرایی پیگیری شود. آقای حبیبی بیان کردند که همکاری خانم پیرانی با کمیسیون ارتباطات به صورت پاره وقت و موظف خواهد بود و می‌بایست ماهیانه مبلغی به صورت حق الزحمه به ایشان پرداخت شود.

خانم خیراللهی گزارشی را از فعالیت کمیسیون ارتباطات ارایه کردند. به بیان ایشان آقای دکتر مجتبی نظری و خانم پیرانی از جانب آقای حبیبی و شرکت کروز برای همکاری با کمیسیون ارتباطات معرفی شده اند. آنان در زمینه روابط عمومی و خبر فعال هستند و در جلسات جار این کمیسیون شرکت می‌کنند. البته دو رویکرد برای اطلاع رسانی و تبلیغات وجود دارد. یک رویکرد انجام فعالیت های جمعی و اجتماعی نظیر برگزاری بازدید از مراکز مختلف و بهره برداری از کانال اطلاع رسانی دیگران می‌باشد و رویکرد دیگر داشتن رسانه مستقل نظیر وبسایت و پیام رسانی مستقیم از طریق کانون می‌باشد.

هم اکنون برای طراحی وبسایت کانون پیشنهادی به قیمت ۷ میلیون تومان گرفته شده است که در حال بررسی پیشنهاد مذکور هستیم. طراحی سایت در این مرحله به صورت استاتیک خواهد بود و در آینده ممکن است به سایت دینامیک تبدیل شود.

طراحی لوگو هم در برنامه کار این کمیسیون قرار دارد. در این راستا آقای نقیب آمادگی خود را برای طراحی لوگو از طریق طراح شرکت بهداشتی دکتر عبیدی اعلام کردند. ضمناً قرار شد دیگر اعضا هم اگر امکانات طراحی در داخل شرکت خود دارند در این زمینه مشارکت کنند.

بررسی آیین نامه کمیسیون‌ها

در ادامه جلسه در مورد آیین نامه نحوه تشکیل و اداره کمیسیون‌ها بحث و مذاکره شد و این ایین نامه با اعمال برخی اصلاحات جزئی به تصویب رسید.
آقای حبیبی با اشاره به آنکه کانون بعد از دو سال نیاز به داشتن دفتر کار مستقل دارد پیشنهاد کردند بجای اجاره میتوان ملکی را خرید چراکه اینکار در دراز مدت با صرفه تر خواهد بود.
در مورد برنامه زمانی جلسات سال آینده گفتگو شد. توافق شد جلسات عادی هیأت مدیره هر چهار هفته یکبار اول وقت شنبه ها برگزار شود و از این پس تکیه بر برگزاری بیشتر جلسات کمیسیون ها خواهد بود. جلسات کمیسیون ها نیز حداقل هر دو هفته یکبار تشکیل خواهد شد که زمانبندی مربوطه توسط هر کمیسیون تنظیم خواهد شد.

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.