کد خبر: ۱۵۴۶ تاریخ انتشار : ۱۵-۰۲-۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ 320

برگزاری جلسه هم‌اندیشی و تبادل اطلاعات با حضور دکتر سرگلزایی

جلسه هم‌اندیشی با دکتر سرگلزاریی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار شد و پیشنهادات مختلف در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش واحد ارتباطات کانون، روز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ جلسه مشاوره با آقای دکتر محمد رضا سرگلزایی پژوهشگر و استاد برجسته حوزه روانشناسی با معصومه خیراللهی رئیس کمیسیون ارتباطات و محمد زهرایی دبیر کانون کارآفرینی استان تهران و ناصر براتی  کارآفرین در حوزه زنان و جوانان  از طریق سامانه اسکایپ برگزار شد.

دکتر سرگلزایی با اشاره به هدف کانون برای آموزش مهارت‌های پایه گفت: یکی ار نیازهای اساسی آموزش شناسایی مخاطبان و نیازمندی آنها است ،  تا بتوان مطابق با نیاز آنها  محتوا و برنامه آموزشی را برنامه ریزی کرد .

وی با توجه به گرایش مدیران به سمت و سوی کارهای از نوع خیریه در مقابل نگرش توسعه‌ای و کارآفرینی اجتماعی افزود : چرایی این مسئله می‌تواند مبنای یک مطالعه پژوهشی باشد.

در ادامه مهندس براتی با اشاره به تجربیات خود در حوزه کارآفرینی گفت: بهترین راه برای ارتقای فرهنگ سازمانی توسعه تشکیلات و سازماندهی مناسب آن سازمان بر اساس آخرین یافته‌های مدیریت در سطح جهان است.

وی خاطر نشان کرد: آموزش کارکنان هنگامی موثر و اثربخش است که هم‌راستا با استراتژی های سازمانی منضبط و هدفمند همراه باشد.

براتی با اشاره به توانمندی و پتانسیل بالای اجرایی  مدیران کارآفرین برای رهبری پروژه های کارآفرینی یادآور شد : خودشان می‌توانند یکی از مخاطبیان دوره‌های آموزشی باشند چرا که شاید به همان میزان دیدگاه سیستمی و سازمان یافته در خصوص تدوین متدولوژی و فرآیند کارآفرینی تجربه شده خود نداشته باشند و نیاز دارند که فلسفه و چرایی فعالیت های خود را استخراج کرده

وی گفت :  اجرای دوره های آموزشی میتواند باعث شود ذهن مدیران سازمان یافته تر و  همراه با توان اجرایی بالای آنان را برای مدیریت در صدد تقویت پروژه‌های کارآفرینی باشد .

از دیگر  پیشنهادات ایشان توسعه مهارت‌های پایه برای کودکان و نوجوانان است  که نیازمند کار پژوهشی از نظر انتخاب مخاطبان و محتوای آموزشی دارد. این کار می‌تواند از طریق تاسیس مدارس خاص و یا ارایه درسهای کمک آموزشی به مدارس دیگر انجام شود. شرکت های عضو کانون پتانسیل‌های خوبی در این زمینه دارند و می‌توانند به انجام این طرح ها کمک کنند.

رئیس کمیسیون ارتباطات کانون هدف از برگزاری این جلسه را بررسی و امکان سنجی در خصوص نحوه استفاده از خدمات مشاوره‌ و آموزشی آقای دکتر سرگلزایی در جهت برگزاری دوره‌های توسعه مهارت‌های پایه خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی  و استفاده از تجرببات مهندس براتی برای پیشبرد اهداف کانون دانست .

خیراللهی با توجه به  پینشهادات و نکات مفیدی  مطرح شده گفت :  نیاز است که این نظرات مجدداً در کمیسیون ارتباطات به شور گذاشته شود و سیاست کار مشخص گردد.

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.