کد خبر: ۱۵۷۸ تاریخ انتشار : ۲۵-۰۲-۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷ 426

در اولین جلسه کمیسیون برنامه ریزی راهبردی رویکردهای مختلف پیش روی کانون مورد بررسی قرار گرفت

نقشه راه کانون کارآفرینی با حضور اعضای کمیسیون برنامه ریزی راهبردی مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش واحداطلاع رسانی کانون ، اولین جلسه کمیسیون برنامه ریزی کارآفرینی استان تهران روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در دفتر مرکزی شرکت کروز با حضور خانم معصومه خیراللهی و آقایان بهروز حبیبی،‌ ناصر براتی و محمد زهرایی و در بخش دیگر به صورت مشترک با جلسه کمیسیون ارتباطات و مشارکت فکری آقایان مجتبی نظری و کامبیز شاهنواز برگزار شد. 

براتی به عنوان مشاور در زمینه تهیه نقشه راه کانون نقش تسهیل گری با اشاره یه مجموع مباحث مطرح شده در  گفتگوها افزود: در مجموع به ۶ نقطه نظر مشترک در زمینه نگاه صنفی برای تقویت کسب و کارهای اعضای کانون و دفاع از منافع آنها ، نگاه مسئولیت اجتماعی و نگاه بنیادی از طریق توسعه مهارت‌های پایه در جامعه و بستر سازی برای توسعه کارآفرینی و  ایجاد شتاب دهنده در حوزه توسعه صنعتی، ایجاد کلینیک کسب و کار برای کمک به کسب و کارهای کوچک و در اخر از منظر خیریه می توان رسید.

وی خاطر نشان کرد :  ابتدا در بحث های انجام شده در کمیسیون ترویج و گسترش کارآفرینی میل به انجام کارهای بنیادی در حوزه کارآفرینی اجتماعی مشهود  است  اما  گرایش صنفی در میان اعضای کانون بسیار قوی تر است و تمایل بیشتری به فعالیت در این زمینه وجود دارد.

 براتی با تشریح مدل ها و نظریه های مدیریت و رهبری و متدلوژی تدوین استراتژی بیان کرد:  برای این مطالعات لازم است که اهداف و چشم انداز ،‌ منابع و قابلیت های کانون، عوامل کلیدی موفقیت وجامعه هدف مشخص شود و در نهایت تجارب بین المللی در این زمینه استخراج شود.
مجتبی نظری مدیر ارتباطات گروه بهمن در خصوص ترسیم چشم انداز و نقطه مطلوب کانون گفت:  می تواند در آینده به عنوان یک سمن اثرگذار در تنظیم فرآیندهای سازمانی دولت و تدوین قوانین توسط مجلس و لوایح دولت شناخته شود و با مراکزی چون مرکز پژوهش‌های مجلس،‌ مرکز پژوهش ریاست جمهوری و مرکز پژوهش مجمع تشخیص نظام و غیره همکاری داشته باشد.

وی با اشاره به سود آوری بنگاههای اقتصادی و افزایش بهره وری آنها  افزود : اعضای کانون می‌توانند از طریق همکاری و انجام فعالیت‌های مشترک تاثیرات قابل توجهی در شرایط اقتصادی کشور داشته باشند.

بهروزحبیبی نایب رئیس هیأت مدیره با اشاره به  عبور مسیر توسعه پایدار  از مسیر کسب و کار پایدار گفت : ثروت آفرینی تسهیلگر راه  توسعه پایدار است و ضرورت تقویت کانون ، جذب منابع مالی و  اشخاص برجسته و صاحب نفوذ می‌باشد تا به این وسیله زمینه گسترش تعداد اعضا فراهم شود.

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.