کد خبر: ۱۷۶۷ تاریخ انتشار : ۱۴-۰۴-۱۴۰۱ - ۸:۵۰ 500

وزارت صنعت به دنبال توسعه صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا در حوزه‌های مختلف است

معاون هماهنگی و امور کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست و برنامه وزارت صمت، توسعه ارزش افزوده در حلقه‌های مختلف و افزایش صادرات این محصولات است.

به گزارش  واحد اطلاع رسانی کانون به نقل از  ایرنا، “سید مهدی نیازی”  در  جلسه مجمع عمومی انجمن نوردکاران فولادی در محل اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت افزایش تعامل با انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی است و همواره بیشترین حمایت‌ها را از آنها داشته است.
وی گفت: وزارت صمت، تشکل‌ها را ذی‌نفع و همکار خود می داند و تاکید دارد که تشکل ها به یاری و همکاری بپردازند که همواره نیز همین‌طور بوده است.
معاون وزیر صمت خاطرنشان‌کرد: ما به دنبال آن‌نیستیم که همچون مدل های کمونیستی یک برنامه دولتی تهیه شود و آن را ابلاغ کنیم، بلکه برعکس کسب و کارها باید به ارائه برنامه‌های خود بپردازند و ما نیز حمایت خواهیم کرد؛ اصلاحات انجام شده در ساختار وزارتخانه نیز مبنی بر همین موضوع بوده است.
نیازی یادآور شد: سال گذشته در زمینه حذف مالیات تشویقی کالاهای صادراتی خام فهرستی تهیه و برخی کالاها از معافیت مالیاتی حذف شدند که از آن جمله فولاد خام و شمش فولادی قابل ذکر است، بر این اساس وزارت صمت به دنبال خام‌فروشی نیست.
وی خاطرنشان‌کرد: حتی در حوزه محصولات عریض فولادی مثل ورق ها نیز به دنبال صادرات نیستیم، بلکه صادرات محصولات نهایی همچون خودرو، لوازم خانگی و غیره دنبال می‌شود.
معاون هماهنگی و امور کسب و کار وزارت صمت ادامه‌داد: با توجه به اینکه دولت سیزدهم ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در مدت چهار سال را دنبال می‌کند و تامین مصالح آن بر عهده وزارت صمت قرار داده شده است، بازار بسیار بزرگی برای محصولات فولادی خواهد بود و بر این اساس نگران رکود در این بخش نیستیم.
وی گفت: در این راستا مذاکراتی با وزارت راه و شهرسازی برای پیش خریدهای ۶ ماهه یا یک ساله محصولات فولادی و سایر مصالح ساختمانی انجام شده که مدل جدیدی در حوزه تنظیم بازار است.
نیازی اضافه کرد: در سیاست‌های کلی وزارت صمت در زنجیره فولاد معتقدیم سرمایه‌گذاری در حوزه پایین دست از جمله ورق‌های آلیاژی و میلگردهای آلیاژی ناقص است.

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.