کد خبر: ۲۴۸۵ تاریخ انتشار : ۳۰-۰۸-۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴ 485

بررسی زمینه های فعالیت کمیسیون ترویج و گسترش کارآفرینی در جلسه هشتم این کمیسیون

کمیسیون ترویج و گسترش کارآفرینی کانون کارآفرینی استان تهران در جلسه هشتم خود در روز دوشنبه ۳۰ ابان ۱۴۰۱ پیشنهادهای مختلفی را در خصوص تعیین حوزه فعالیت این کمیسیون مورد بررسی قرار دادند.

جلسه هشتم کمیسیون ترویج و گسترش کارآفرینی به میزبانی شرکت تاناانرژی با حضور خانم معصومه خیراللهی و آقایان؛ امین حاجی رسولیها، محمد حسین وزیری، بهروز حبیبی، شاهین شرقی (حضور ویدیویی)، محسن ملایی و محمد زهرایی برگزار شد. در این جلسه اعضای کمیسیون نظرات و پیشنهادهای خود را در انتخاب حوزه فعالیت کمیسیون ارایه کردند.

در ابتدا آقای وزیری گزارشی را از حضور اعضای کانون در نشست گروه سرمایه گذاری نیک اندایش کارایا در روز سه شنبه ۲۴ آبان  ارایه کردند. ایشان برنامه این نشست را بسیار مثبت و مفید ارزیابی کردند. سپس حاضرین علاقمندی خود را به توسعه همکاری با گروه کارایا اعلام داشتند و در مورد نحوه همکاری مطالبی را بیان کردند. توافق شد تعیین چارچوب همکاری با کارایا به بعد از مشخص شدن استراتژی کمیسیون موکول شود.

پیشنهاد شد کانون نسبت به ایجاد صندوق سرمایه گذاری برای حمایت از استارت آپ ها و کارآفرینان اقدام نماید. در این راستا انواع صندوق‌های سرمایه گذاری معرفی شدند و به فهرستی از صندوق های سرمایه گذاری کشور اشاره شد.
سپس به برخی تجربیات موفق کارآفرینی در حوزه اجتماعی اشاره شد. از جمله این تجارب تاسیس کتابخانه فاطمه ها در روستای دهکهان در حومه کهنوج کرمان توسط آقای فرزاد میرشکاری می‌باشد. همچنین فعالیت های ارزشمندی توسط بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان به ابتکار خانم فیروزه صابر انجام شده است. تاسیس خانه هدی و خانه مرضیه حسن بیگی در شیرآباد زاهدان از جمله این فعالیت‌ها است. این فعالیت ها نمونه ای از انجام طرح های پایلوت در حوزه کارآفرینی است که می‌تواند سرمشقی برای انجام طرح‌های بزرگتر در سطح سراسری باشد. همین روش می‌تواند مبنای فعالیت کانون قرار گیرد و طرح های پایلوت متناسب با ماموریت کانون انتخاب و به مورد اجرا گذاشته شود.

در حال حاضر در زمینه ترویج فرهنگ کارآفرینی در کشور تجربیات خوبی وجود دارد. از جمله تاسیس پارک انرژی نیروگاه رودشور واقع در ۴۳ کیلومتری آزادراه تهران ساوه و تاسیس پارک انرژی شوباد کهنوج در کرمان توسط آقای مهندس رضا حدادیان می‌باشد. بازدیدکنندگان این پارک ها کودکان دبستانی و دبیرستانی هستند که از این طریق با مباحث فنی و مهندسی آشنا می‌شوند.
یکی از اعضا پیشنهاد نمود که برای ترویج فرهنگ کارآفرینی می‌توان برنامه های بازدید از کارخانجات توسط دانش آموزان مدارس برگزار نمود.

با توجه به مطالعات انجام شده طی ماه های گذشته تاکنون پیشنهادهای مختلفی برای محورهای فعالیت‌ کمیسیون ترویج و توسعه کارآفرینی مطرح شده است. از آن جمله می‌توان به طرح اینترن شیپ(کارآموزی)‌و طرح منتورشیب (مربی گری) توسط آقای دکتر کریمیان اقبال اشاره نمود. همچنین اخیراً زمینه آشنایی با فعالیت گروه سرمایه گذاری کارایا فراهم شده است. انتخاب و ورود به این طرح ها مستلزم مشخص شدن اهداف اجرایی کمیسیون می‌باشد.

در این راستا قرار شد هر یک از اعضا طی دو هفته سرفصل‌های مورد نظر برای فعالیت کمیسیون را پیشنهاد کنند تا بر آن اساس جمع بندی صورت گیرد و برنامه اجرایی کمیسیون تدوین شود.

قرار شد جلسه بعدی کمیسیون ترویج و گسترش کارآفرینی (جلسه نهم) روز یکشنبه ۱۳ آذر راس ساعت ۹ صبح در محل شرکت مدیریت تانا انٰرژی برگزار شود.

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.