کد خبر: ۲۵۳۲ تاریخ انتشار : ۰۴-۰۹-۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ 659

حضور نمایندگان گروه کارایا در جلسه نوزدهم هیأت مدیره کانون کارآفرینی استان تهران

نوزدهمین جلسه هیأت مدیره کانون کارآفرینی استان تهران روز یکشنبه ۱۵ آبان در ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی تهران برگزار شد. در این جلسه نمایندگان گروه سرمایه گذاران نیک اندیش کارایا به عنوان مهمان حضور داشتند.

در جلسه نوزدهم هیأت مدیره کانون خانم معصومه خیراللهی و آقایان علی نقیب، محمد حسین وزیری، کامبیز شاه نواز، محسن ملایی، شاهین شرقی و محمد زهرایی حضور داشتند. همچنین در این جلسه نمایندگان گروه سرمایه گذاران نیک اندیش کارایا به عنوان مهمان مدعو حضور داشتند.

در ابتدای جلسه خانم خیراللهی و آقای نقیب توضیحاتی را در خصوص معرفی کانون به مهمانان ارایه کردند. سپس آقای شرقی بیان کردند که دعوت از کارایا در راستای شناخت اکوسیستم کارآفرینی صورت گرفته است. ایشان اعضای حاضر از کارایا را شامل آقایان رضا روحی، شهرام شکوری، احمدرضا صادقی، سید جلال احمدزاده، علی فتوت،‌ حسین مفاخریان، امیر رضا صوفی نژاد،‌ امیرعلی مجیدی (تیم اجرایی) و خانم رضایی (مدیر اجرایی) معرفی کردند. در ادامه هر یک از مهمانان به ترتیب خود را معرفی و بیان سوابق کار و نظرات خود پرداختند.

به عنوان اولین نفر آقای رضا روحی عضو هیأت امنا و عضو هیأت اجرایی کارایا بیان کردند که دارای ۳۳ سال سابقه کار در حوزه فناوری اطلاعات بوده و از موسسین شرکت پردازش تصویر کمان هستند.  ایشان به بیان انگیزه بنیان گذاری و اهداف کارایا پرداختند. کارایا یک مجموعه غیر انتفاعی متشکل از اشخاص کارآفرین و با تجربه است که علاقمند به حمایت از استارتاپ ها  و سرمایه گذاری روی آنها هستند. آقای روحی همچنین به تشریح روشهای فعالیت کارایا در زمینه شناسایی استاراپ‌ها، غربالگری و سرمایه گذاری روی آنها پرداختند.

آقای شهرام شکوری به عنوان عضو هیأت موسس و عضو هیأت امنای کارایا دارای ۲۵ سال سابقه کار در حوزه فناوری اطلاعات هستند و بنیان گذار و مدیر عامل هولدینگ طرفه نگار می‌باشند. ایشان بیان کردند که با توجه به تغییرات سریع در تکنولوژی برای شرکت‌ها ایجاد بخش تحقیق و توسعه چندان باصرفه نیست و راهکار جایگزین آن سرمایه گذاری روی استارتاپ‌ها است.
آقای امیررضا صوفی نژاد از اعضای کارایا بنیان گذار و رئیس هیأت مدیره شرکت صدرآب صنعت فعال در زمینه صنعت آب و همچنین عضو هیأت مدیره اتاق مشترک ایران و اتریش هستند.

آقای احمد رضا صادقی از اعضای کارایا مدیر اجرایی نیک ونچرز (شرکت حامیان نیک اندیش کاشان) هستند.
آقای سید جلال احمد زاده از اعضای کارایا دارای ۴۰ سابقه کار در صنعت ساختمان و مدیر عامل شرکت کارخانجات کانتکس اهواز هستند. به نظر ایشان سرمایه گذاری روی استارتاپ ها در صورتی موفقیت آمیز است که روی همان صنعتی باشد که اشخاص و شرکت ها در آن فعال هستند.

آقای دکتر علی فتوت عضو کارایا دانشیار دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف و مدیر عامل شرکت گروه تحقیات خدمات مخابراتی کاوشکام آسیا هستند.

آقای حسین مفاخریان عضو هیأت موسس و عضو هیأت امنای کارایا دارای ۳۲ سال سابقه کار در زمینه فناوری اطلاعات بوده و موسس و مدیر عامل شرکت پردازش تصویر کمان هستند. به نظر ایشان حضور اشخاص در کارایا در وهله اول با انگیزه کمک معنوی و حمایت از استاراپ‌ها صورت می‌گیرد و در وهله دوم موجب به گردش درآوردن سرمایه ها آنها می‌شود. به بیان ایشان کارایا در مدت فعالیت خود جمعاً حدود ۱۰ میلیارد تومان روی ۱۴ استارتاپ سرمایه گذاری کرده است. آقای مفاخریان در پاسخ به این سوال که چه تعداد از این استارت ها به مرحله جذب سرمایه می‌رسند بیان کردند که در مقیاس جهانی حدود نیم درصد استارتاپ‌ها به مرحله جذب سرمایه می‌رسند.

با پایان یافتن معرفی اعضای کارایا، نوبت به معرفی و بیان نظرات اعضای هیأت مدیره کانون و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ رسید.
آقای ملایی پیشنهاد کردند که در مجمع عمومی کانون که روز یکشنبه ۲۲ آبان برگزار می‌شود فرصتی به نمایندگان کارایا داده شود که خود را معرفی و امکان عضو گیری بیشتر برای خود را فراهم نمایند.

به نظر آقای شاه نواز سرمایه گذاری روی استارتاپ ها می‌توانست بیش از این باشد که توضیحاتی در این خصوص توسط اعضای کارایا داده شد.

آقای وزیری حضور اعضای کارایا را فرصت بسیار مغتنمی برای همکاری‌های متقابل دانستند و بیان کردند که در کمیسیون ترویج و گسترش کارآفرینی می‌توانیم از توانمندی کارایا بهره برداری کنیم.

آقای نقیب از حضور اعضای کارایا در جلسه بسیار استقبال کردند و خواستار شدند که این همکاری ها ادامه پیدا کند و چارچوب مشخصی برای همکاری های دوجانبه استخراج شود.

اعضای کارایا از کانون دعوت کردند که در جلسات غربالگری و سرمایه گذاری کارارا شرکت نمایند. از جمله از اعضای هیأت مدیره کانون دعوت شد که در جلسه غربالگری روز سه شنبه ۱۷ آبان و جلسه سرمایه گذاری ۲۴ آبان حضور یابند.

با خاتمه یافتن مذاکرات مشترک با کارایا نوبت به رسیدگی به دستور جلسه هیأت مدیره در خصوص برنامه ریزی جلسه مجمع عمومی ۲۲ آبان رسید.

در مورد تنظیم برنامه زمانی مجمع و نحوه ارایه گزارش‌های رئیس هیأت مدیره، خزانه دار و بازرس و همچنین برگزاری انتخابات بحث و گفتگو شد و در مورد سناریوی برگزاری جلسه توافق کلی حاصل شد.

آقای نقیب پیشنهاد کردند که علاوه بر اعضای حقوقی، بتوانیم در کانون اعضای حقیقی داشته باشیم. از آنجا که در اساسنامه تنها عضویت حقوقی پیش بینی نشده است قرار شد این مسئله در یکی از جلسات هیأت مدیره مورد رسیدگی قرار گیرد و پس از  توافق در خصوص چارچوب پذیرش عضو حقیقی، موضوع به جلسه مجمع عمومی فوق العاده ارجاع شود.

آقای شرقی پیشنهاد کردند که گروه کارایا در چارچوب یک کمیسیون مستقل یا کارگروه ویژه در وابسته به کمیسیون ترویج و گسترش کارآفرینی با کانون همکاری کند.

آقای نقیب بیان کردند که اخیراً با آقای دکتر جعفر فرجی نماینده وزارت کشاورزی در اتاق بازرگانی تهران مذاکره داشته اند و ایشان برای برگزاری یک همایش در حوزه کارآفرینی که قرار است به ابتکار آقای مخبر معاون اول ریاست جمهوری برگزار شود از کانون درخواست کمک کرده اند. آقای نقیب خواستار اعلام نظر سایر اعضا در این خصوص شدند.

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.