کد خبر: ۲۸۸۴ تاریخ انتشار : ۲۵-۰۱-۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶ 467

تصمیمات کمیسیون ارتباطات برای تنوع بخشی به نشست های کانون

در جلسه چهل و یکم کمیسیون ارتباطات کانون کارآفرینی استان تهران توافق شد که برنامه نشست های کانون در سال جدید از نظر تنوع و تعداد گسترش یابد و ترجیحاً هر هفته یک نشست برگزار شود.

جلسه شماره ۴۱ کمیسیون ارتباطات کانون کارآفرینی استان تهران روز یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ در دفتر شرکت کروز برگزار شد. در این جلسه خانم معصومه خیراللهی و آقایان بهروز حبیبی، شاهین شرقی و محمد زهرایی حضور داشتند.

۱-در مورد اهداف کمیسیون ارتباطات در سال ۱۴۰۲ بحث و گفتگو شد. محور این فعالیت ها می‌تواند کوشش برای اشاعه تغییرات در حوزه های مختلف کسب و کار نظیر تغییرات اجتماعی، تغییرات در داخل سازمان ها و تغییر قواعد کسب و کار باشد. تغییرات اجتماعی به معنای بازکردن نهادهای جامعه و تعامل با حاکمیت، تغییرات در داخل سازمان ها به معنای ارتقای مهارت رهبری و تغییرات در قواعد کسب و کار به معنای کاری که با عاملیت استارت آپها صورت می‌گیرد. پس توسعه استارت آپها یکی از محورهای مهم و اثر گذار می‌باشد چرا که باعث اعمال تغییرات در قواعد بازی می‌شوند و همچنین مدلهایی را برای تحول در سازمان های بزرگ ارایه می‌کنند.

۲- با توجه به تجربه موفق برگزاری سه نشست در سال گذشته توافق شد فعالیت کمیسیون ارتباطات روی برگزاری نشست های مختلف متمرکز شود و این کار را گسترش دهد.

۳- توافق شد در ادامه نشست های قبلی با موضوع کارآفرینی و فهرست موضوعات پیشنهادی، فعلاْ دو موضوع در اولویت قرار گیرد: ۱- کارآفرینی و سرمایه گذاری خطرپذیر ۲- کارآفرینی اجتماعی

۴- توافق شد نشست بعدی مباحث کارآفرینی با عنوان کارآفرینی و سرمایه گذاری خطرپذیر روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت برگزار شود. قرار شد در این خصوص برنامه ریزی اجرایی و هماهنگی های لازم صورت گیرد. با توجه به بازخوردهای دریافتی از نظرسنجی نشست های قبلی قرار شد تعداد سخنرانان در هر نشست به ۳ نفر محدود شود. همچنین توافق شد نشست ماه بعد به موضوع کارآفرینی اجتماعی اختصاص یابد و برای اداره این نشست از همفکری و مشارکت آقایان وزیری و حاجی رسولیها استفاده شود.

۵- پیشنهاد شد در کنار نشست های جاری سلسله نشست هایی با عنوان انتقال تجربه کارآفرینان برنامه ریزی و اجرا شود. چارچوب این کار به این شکل خواهد بود که از ۴ کارآفرین برای بیان تجربه زیسته خود دعوت خواهد شد. موضوع سخنرانی به انتخاب هر سخنران خواهد بود. طبق الگوی TED به هر سخنران حدود وقت ۲۰ دقیقه ای اختصاص خواهد یافت و ۱۰ دقیقه نیز برای پرسش و پاسخ در نظر گرفته می‌شود. توافق شد برای برگزاری اولین نشست انتقال تجربه کارآفرینان برای روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت برنامه ریزی و اقدام شود. قرار شد متن فراخوانی برای عموم اعضای کانون تهیه و از آنان برای مشارکت در نشست دعوت شد.

۶- پیشنهاد شد نوع دیگری از نشست با عنوان گفتگوی کارآفرینی در برنامه کار قرار داده شود. در این نوع نشست از ۲ مدیرعامل برای مناظره دعوت خواهد شد که در آن هر یک به تشریح شیوه مدیریتی خود خواهند پرداخت.

۸- با توجه به تنوع نشست های مطروحه پیشنهاد شد که در کل ۴ نوع نشست برای کانون تعریف و طراحی شود که هر یک با فاصله زمانی یکماهه برگزار می‌شود. به این ترتیب کانون هر هفته یک نشست با موضوع متفاوت خواهد داشت. انواع نشست شامل: ۱- نشست موضوعی کارآفرینی ۲- نشست انتقال تجربه کارآفرینان ۳- نشست مناظره مدیران عامل ۴- بعداً مشخص می‌شود. قرار شد جدول زمانی نشست ها تا پایان سال تهیه شود. همچنین در هفته هایی که تعطیلی وسط هفته داشته باشند نشست برگزار نخواهد شد.

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.