کد خبر: ۲۸۹۰ تاریخ انتشار : ۳۱-۰۱-۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ 355

مرور عملکرد گذشته و برنامه‌های آینده کانون در جلسه بیست و پنجم هیأت مدیره

عملکرد مالی کانون از بدو تاسیس تاکنون در نخستین جلسه هیأت مدیره در سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه همچنین برنامه سالیانه کمیسیون ارتباطات برای برگزاری نشست هایی با موضوعات مختلف به نظرخواهی گذاشته شد.

جلسه بیست و پنجم هیأت مدیره روز یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ با حضور خانم معصومه خیراللهی و آقایان نقیب، محمد حسین وزیری، حسین ریاضی اصفهانی، محمد ملایی، جلال کاوندی و محمد زهرایی برگزار شد.
آقای ملایی گزارش خلاصه عملکرد مالی کانون در سال ۱۴۰۱ را برای حاضرین تشریح کردند. ایشان همچنین نحوه محاسبه کسورات قانونی نظیر مالیات و بیمه را توضیح دادند. نکته دیگر ضرورت برگزاری جلسه مجمع عمومی عادی کانون است که از ۱۵ اردیبشهت به بعد امکان برگزاری آن وجود دارد.
در ادامه آقای زهرایی آنالیز سرفصل هزینه های کانون در سال ۱۴۰۱ و گزارش پیشرفت کار عضوگیری و وصول حق عضویت‌ها را ارایه کردند.
آقای حبیبی پیشنهاد کردند حسب تجربه سایر انجمن‌ها مبلغ عضویت سالیانه اعضا می‌تواند براساس گردش مالی شرکت‌های عضو متغیر باشد.
اعضای هیأت مدیره توافق نمودند در جهت افزایش تعداد اعضای کانون هر یک تا پایان شهریور ماه برای جذب حداقل سه عضو جدید اقدام نمایند.
آقای نقیب توصیه کردند که کانون با برگزاری فعالیت‌های درآمدزا نظیر آموزش و رویدادهای دیگر وابستگی خود را به درآمدهای حاصل از عضویت کم کند.

خانم خیراللهی دبیر کمیسون ارتباطات در گزارش خود به برنامه این کمیسیون برای تنوع بخشی به نشست های کانون اشاره کردند. به بیان ایشان سلسله نشست های ماهیانه کانون در خصوص مباحث کارآفرینی طبق روال گذشته ادامه خواهد یافت و اولین نشست امسال روز چهارشنه ۲۰ اردیبهشت با عنوان «کارآفرینی و سرمایه گذاری خطرپذیر» برگزار می‌شود. علاوه بر آن نوع نشست ماهیانه دیگری با عنوان «انتقال تجربه کارآفرینان»‌ در مد نظر قرار گرفته است که در آن ۴ سخنران تجربیات زیسته خود را با اقتباس از شیوه TED برای حاضرین ارایه می‌کنند. برای برگزاری اولین نشست انتقال تجربه روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت در نظر گرفته است.
آقای نقیب توصیه کردند در برنامه ریزی نشست‌ها هزینه و فایده انجام شود و در کنار توسعه کمی به توسعه کیفی آنها از نظر سخنرانان، محتوای سخنرانی‌ها و میزان استقبال و حضور مخاطبان توجه شود. این کار نیاز به مدیریت ارتباطات قوی از نظر اطلاع رسانی و دعوت از مخاطبان دارد.

آقای ملایی برگزاری نشست‌های انتقال تجربه را برای دانشگاهیان بسیار مفید دانستند و پیشنهاد کردند اینگونه نشست ها در محل دانشگاه برگزار شود. همچنین بهتر است از اساتید برجسته دانشگاه و مدیران سرشناس صنعت برای ارایه سخنرانی استفاده شود تا جذابیت آنها افزایش یابد.
آقای ریاضی پیشنهاد کردند بهتر است برای بحث انتقال تجربه جلسات مصاحبه و مناظره با کارآفرینان برگزار و نتایج آنها را منتشر شود که این کار مستلزم صرف انرژی و هزینه کمتری نسبت به نشست ها می‌باشد.
آقای کاوندی با اشاره به فرارسیدن چهل سالگی شرکت نوین دانش آینده و تجربیات ارزشمند این شرکت در صنایه مختلف، برای حضور و سخرانی در اولین نشست انتقال تجربه اعلام آمادگی کردند.
با توجه به نظرات مطروحه در مورد برنامه های نشست، قرار شد نظرات مطروحه در جلسه بعدی کمیسیون ارتباطات مورد بررسی و جمع بندی قرار گیرد.
آقای حبیبی پیشنهاداتی را به شرح زیر مطرح کردند:
۱- دوره آموزشی آشنایی با مقررات بیمه توسط کانون برگزار شود و از آقای سنقری مشاوره بیمه برای تدریس دوره دعوت شود.
۲- حسب بازدید صورت گرفته اخیر از منطقه آزاد ماکو، در این منطقه پتانسیل خوبی برای حوزه صادارت و واردات وجود دارد و پیشنهاد کردند که از مدیر عامل این منطقه برای شرکت در یکی از جلسات هیأت مدیره کانون دعوت شود.
۳- نظر به آنکه امسال نمایشگاه فرصت‌های همکاری اقتصادی کشورهای سازمان همکاری شانگهای در تهران برگزار شود کانون می‌تواند برای معرفی خود در این نمایشگاه حضور فعال داشته باشد.
خانم خیراللهی بیان کردند با توجه به آنکه سوم اردیبهشت ماه روز ملی کارآفرینی است، به این مناسبت برای روز چهارشنبه ۳۰ فروردین یک جلسه مصاجبه با کارآفرین نیوز با مشارکت ۳ نفر از اعضای کانون درمحل دفتر کانون هماهنگ شده است

 

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.