کد خبر: ۳۱۲۹ تاریخ انتشار : ۱۵-۰۳-۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲ 426

طرح های پیشنهادی کمیسیون حمایت از کارآفرینان در حمایت از تشکل ها و بنگاه‌های اقتصادی

جلسه دوم کمیسیون حمایت از کارآفرینان کانون کارآفرینی استان تهران روز یکشنبه هفتم خرداد ۱۴۰۲ در محل دفتر کانون برگزار شد و در آن پیشنهادات برای پیگیری اهداف این کمیسیون مطرح شد.

دومین جلسه کمیسیون حمایت از کارآفرینان با حضور خانم‌ها معصومه خیراللهی و پونه توکل نیا و آقایان بهروز حبیبی،‌حسین ریاضی اصفهانی و محمد زهرایی برگزار شد. در بخش پایانی نیز آقای علی نقیب رئیس هیأت مدیره کانون به جمع حاضر در جلسه پیوستند. گفتنی است نخستین جلسه این کمیسیون مدتها قبل در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ برگزار گردیده که با پیوستن اعضای جدید به ویژه خانم توکل نیا شرایط لازم برای فعال سازی مجدد این کمیسیون فراهم شده است.

در این جلسه خانم توکل نیا پیشنهاد مختلفی را به شرح زیر برای پیگیری ماموریت کمیسیون مطرح کردند:
۱- شبکه سازی میان تشکل های اقتصادی کشور و فراهم کردن چتر پوششی فراگیر برای آنها با هدف افزایش همبستگی و هم‌افزایی میان آنها. گفتنی است وجود مراجع متعدد برای ثبت تشکل ها مانند وزارت کشور، وزارت کار، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و غیره موجب تششت، تعارض و موازی کار میان آنها شده است. در این راستا توسعه ارتباطات با کانون کارآفرینان توسعه گرا با محوریت آقای محمد صدر هاشمی نژاد و سازمان ملی کارآفرینی با محوریت آقای حسین سلاح ورزی و همچنین مجمع کارآفرینان ایران با محوریت آقای حمیدرضا غزنوی توصیه می‌شود.
۲- برقراری ارتباط تشکل ها با سازمان بین المللی کار (ILO) که وابسته به سازمان ملل است. هم اکنون ارتباط ضعیفی در این زمینه وجود دارد و تنها نماینده ایران در این سازمان آقای محمد عطاردیان هستند. می‌توان از کانال کشورهای واسطه نظیر ترکیه و صربستان در جهت تقویت این ارتباطات کمک گرفت.
۳- مذاکره با سازمان توسعه تجارت با محوریت آقای دکتر فراز چمنی برای گرفتن امتیازات و تسهیلات تجاری برای فعالان اقتصادی در جهت توسعه ارتباطات بین المللی
۴- ایجاد باشگاه مدیران درجهت تحکیم و توسعه ارتباطات تشکل ها و فعالان اقتصادی که میتواند موجب تقویت همبستگی میان آنان ایجاد حمایت معنوی از آنها شودد. در این زمنیه تجربیات قبلی خوبی توسط باشگاه رمز موفقیت مانی با رهبری خانم یلدا اسفندیاری، تجربیات ضعیف‌تری توسط باشگاه مدیران ایران با سرپرستی خانم ندا مفاخری و یا پاتوق کارآفرینی با رهبری آقای بهروز فروتن و تیم اجرایی خانم الهام رضاخانی وجود دارد. برای تشکیل باشگاه می‌توان از مشارکت سایر تشکل کمک گرفت.

در ادامه جلسه با توجه به سرفصل پیشنهادات مطروحه در مورد آنها بحث و گفتگو شد و قرار شد در جلسات بعدی کمیسیون حمایت از کارآفرینان و کمیسیون ارتباطات مطالعات بیشتری در این خصوص صورت گیرد و طرح و برنامه اجرایی لازم استخراج شود.

 

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.