کد خبر: ۳۲۶۴ تاریخ انتشار : ۲۳-۰۴-۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵ 517

پای صحبت چهار کارآفرین در سومین نشست انتقال تجربه کانون کارآفرینی استان تهران

چهار کارافرین با حضور در سومین نشست انتقال تجربه محموعه تجارب ارزشمند خود را ارایه کردند. در این نشست که در تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد دو کارآفرین پیشکسوت و دو کارآفرین جوان کارآفرینی و چالش های آنرا از مناظر مختلف بررسی کردند.

سومین نشست اتنقال تجربه کانون کارآفرینی استان تهران روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ در محل سالن اجتماعات امین الضرب ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی تهران با حضور ۸۰ مخاطب از مراکز و سازمان‌های مختلف برگزار شد. مهمانان این نشست از مراکز و سازمان‌های مختلف شامل اعضای کانون،‌ مدیران اتاق بازرگانی، تشکل های اقتصادی،‌ مدیران شرکت‌ها، دانشگاهیان و سایر اقشار جامعه بودند. در این نشست همچنین آقای دکتر محمد تقی بانکی رئیس مدرسه تکاپو وابسته به اتاق بازرگانی تهران حضور داشتند.

این نشست با سخنان و خیرمقدم آقای مهندس بهروز حبیبی نایب رئیس هیأت مدیره کانون کارآفرینی استان تهران آغاز شد. در ادامه خانم مهندس معصومه خیراللهی رئیس کمیسیون ارتباطات کانون برنامه نشست را اعلام و از اولین سخنران نشست آقای مهندس محمدمهدی فنایی دعوت کردند که سخنان خود را ایراد نمایند.  آقای فنایی موسس گروه شرکت های الکتروکویر و عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران هستند.


عنوان سخنرانی آقای فنایی نقش تعامل و گفتگو در توسعه کارآفرینی و مدیریت کسب و کارها بود و ایشان خاطرات و تجربیات مختلفی را در این خصوص بیان کردند.

سخنران بعدی آقای مهندس فیروز اردشیریان موسس شرکت و رئیس هیأت مدیره شرکت ناموران پزوهش و توسعه بودند که در مورد اهمیت و نقش جانشینی و جانشین پروری در مدیریت شرکت ها مطالبی را طرح نمودند.


در این بخش از آقای غلامعلی قرائی مهمان مدعو به عنوان عضو موسس و دبیر انجمن همگن قطعه سازان خودرو تهران دعوت شد که دقایقی با حاضرین سخن بگویند. سپس جلسه پرسش و پاسخ آغاز شد و تعدادی از حاضرین سوالات و نظراتی را مطرح کردند و اعضای پنل به آنان پاسخ گفتند.


در ادامه طی مراسمی از آقایان فنایی و اردشیریان بابت ارایه سخنرانی در نشست تقدیر شد و آقای مهندس علی نقیب رئیس هیأت مدیره کانون لوح تقدیر را به آنان اهدا کردند. به این ترتیب با اعلام تنفس بخش اول نشست خاتمه یافت و شرکت کنندگان دقایقی را به ملاقات و گفتگوی یگدیگر پرداختند.


بخش دوم نشست با سخنرانی خانم نازیلا ثابتی آغاز شد. ایشان به عنوان موسس و مدیر عامل شرکت پریما پلاستک تجارب خود را از تاسیس این شرکت بیان کردند. خانم ثابتی بحث خودباوری در کارآفرینی بانوان را بسیار مهم ارزیابی کردند. ایشان به بانوان کارآفرین توصیه کردند ” باید به جایی برسید که بدانید قهرمان زندگی خودتان هستید و این خودباوری را در خود تقویت کنید”


در این بخش نوبت به سخنرانی آقای حسین محمدخان موسس و مدیر عامل شرکت بارمان تجارت ایلیا رسید. ایشان ضمن تشریح تجارب خود در تاسیس چندین شرکت، نقش رهبری در اداره شرکت ها را بسیار مهم ارزیابی کردند.


در ادامه از مهمان مدعو آقای دکتر محمد علی مهدوی زفرقندی موسس و رئیس هیأت مدیره مرکز توسعه مدیریت دعوت شد که  دقایقی را با حاضران سخن بگویند. ایشان طی سالها تحقیقات گسترده ای در زمینه انسجام خانوادگی در حوزه مدیریت شرکت های خانوادگی داشته اند. بر اساس تحقیقات یک مشاور بین‌المللی در ایران، این مشاور به شرکت های ایرانی توصیه کرده است که برای حفظ تداوم فعالیت خود دوپایه باشند یعنی یک پا در ایران و یک پا در خارج فعالیت کنند. ایشان مطالبی را که برای ارایه در یک کنفرانس در کشور عمان با عنوان شرکت های شکست ناپذیر آماده کرده اند شامل ۳۰ توصیه به اختصار بیان کردند.


در ادامه خانم دکتر تینا هماپور رئیس هیأت مدیره شرکت بارمان تجارت ایلیا نظرات خود را بیان کردند.
با پایان یاقتن سخنرانی های بخش دوم نوبت به پرسش و پاسخ رسید و تعدادی از حاضرین به طرح سوالات خود پرداختند. در خاتمه طی مراسمی از خانم ثابتی و آقای محمدخان تقدیر به عمل آمد و آقایان فنایی و اردشیریان لوج تقدیر را به آنان اهدا نموند.

سومین نشست انتقال تجربه با گرفتن عکس یادگاری دست جمعی خاتمه یافت.

فیلم‌های ویدیویی نشست

۱- خوشامدگویی آقای بهروز حبیبی و سخنرانی آقایان محمد مهدی فنایی و فیروز اردشیریان
https://karafarintehran.ir/?p=3286

۲- سخنرانی آقای غلامعلی قرائی و جلسه پرسش و پاسخ با سخنرانان بخش اول و اهدای لوح تقدیر به سخنرانان بخش اول
https://karafarintehran.ir/?p=3295

۳- سخنرانان بخش دوم نشست به همراه پرسش و پاسخ و اهدای لوح تقدیر به سخنرانان بخش دوم
https://karafarintehran.ir/?p=3301

 

آلبوم عکس های نشست

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.