کد خبر: ۳۴۲۳ تاریخ انتشار : ۰۶-۰۵-۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳ 538

زمینه های همکاری کانون با اتاق های مشترک روسیه و امارات در جلسه کمیسیون حمایت از کارآفرینان مورد بررسی قرار گرفت

چهارمین جلسه کمیسیون حمایت از کارآفرینان با حضور مهمانان مدعو از اتاق ایران و امارات و اتاق ایران و روسیه برگزار شد و در آن زمینه‌های همکاری کانون با اتاق‌های مذکور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

جلسه چهارم کمیسیون حمایت از کارآفرینان کانون کارآفرینی استان تهران روز چهارشنبه ششم مرداد ۱۴۰۲ به ریاست خانم پونه توکل نیا و با حضور آقایان بهروز حبیبی، جلال کاوندی و محمد زهرایی و مهمانان مدعو خانم شبنم بهرامی و آقای روشن یکتا برگزار شد.
هدف از این دعوت آشنایی با ظرفیت های اتاق‌های مشترک و بررسی زمینه های همکاری کانون با این اتاق ها برای تسهیل فعالیت های تجاری فعالان اقتصادی کشور با سایر کشورها می‌باشد.
خانم شبنم بهرامی عضو هیأت مدیره و رئیس کمیسیون گردشگری و فرهنگی اتاق مشترک ایران و امارات و مدیر عامل شرکت خدمات بازرگانی خط تجارت آریا و آقای روشن یکتا عضو هیأت مدیره اتاق مشترک ایران و روسیه و مدیر عامل شرکت میراب نقشینه هستند.

در این جلسه نکاتی به شرح زیر مطرح گردید:
در مورد نحوه تسهیل سرمایه گذاری فعالان اقتصادی ایرانی در امارات متحده عربی و کمک هایی که اتاق مشترک ایران و امارات می‌تواند در این زمینه انجام دهد بحث و گفتگو شد. خانم بهرامی بیان کردند که در امارات مسابقات زیادی برای استارتاپ ها برگزار می‌شود، اما استارتاپ های ایرانی نقش پررنگی در این مسابقات ندارند. قرار شد خانم بهرامی قوانین مرتبط و اطلاعات بیشتری را در مورد نحوه فعالیت استارتاپ‌ها در امارات تهیه و در اختیار کانون قرار دهند. همچنین قرار شد در این خصوص نامه ای از طرف کانون برای اتاق مشترک ایران و امارات ارسال شود.

آقای یکتا در خصوص فعالیت های گسترده خود در روسیه و سایر کشورهای مشترک المنافع (CIS) توضیحات مبسوطی را ارایه دادند. ایشان در بسیاری از این کشورها فعالیت اقتصادی و درآمدزایی قابل توجهی دارند، اما در ایران درآمد ایشان روی صادرات خدمات فنی و مهندسی متمرکز است که تاکنون میلیون‌ها دلار برای ایران درآمد ارزی داشته است. به نظر ایشان این کشورها پتانسیل بزرگی برای داد و ستد با ایران دارند که مغفول مانده است. به طور مثال روسیه سالی ۲۸۰ میلیارد دلار واردات دارد که ما بهره مندی کوچکی را از آن داریم. آقای یکتا ساختارهای حقوقی و رگولاتوری فضای کشور را مانع جدی تجارت ایران با این کشور ها می‌دانند که باعث می‌شود امنیت تجاری تامین نشود و بجای استفاده جمعی تنها تعداد معدودی فرصت طلب از آن بهره برداری کننتد، ضمن آنکه در شرایط حاضر اراده و جزمیتی برای تغییر شرایط مشاهده نمی‌شود.
آقای یکتا آمادگی خود را برای هر گونه همکاری در زمینه برقراری ارتباطات با هیأت‌های تجاری این کشورها و تعریف پروژه‌های مشترک اعلام نمودند.

آقای حبیبی به پتانسیل بزرگ شرکت های تامین قطعات خودرو در ایران اشاره کردند که حدود ۷۰۰ هزار نفر در آن مشغول به کار هستند. این ظرفیت در معرض تهدید جدی قرار دارد و مراوده تجاری با کشور های مشترک المنافع می‌تواند باعث حفظ و توسعه این ظرفیت شود. آقای یکتا آمادگی خود را برای  همکاری در این زمینه از جمله دعوت از خودرو سازمان ایرانی برای ملاقات با هیأت های تجاری روس اعلام نمودند.

در خاتمه قرار شد کانون طی نامه ای نظرات خود را در خصوص نحوه همکاری‌های مشترک به اتاق مشترک ایران و روسیه اعلام نماید.

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.