کد خبر: ۳۴۴۴ تاریخ انتشار : ۱۱-۰۵-۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶ 529

توافقات هیأت مدیره برای توسعه تعداد اعضا و گسترش ارتباطات کانون

اعضای هیأت مدیره کانون کارآفرینی استان تهران در جلسه بیست و نهم خود در مورد راهکارهای افزایش تعداد اعضا و توسعه ارتباطات کانون بحث و گفتگو نمودند و به توافقاتی در این زمینه دست یافتند.

جلسه شماره ۲۹ هیأت مدیره در روز یکشنبه هشتم مرداد ۱۴۰۲ با حضور آقایان علی نقیب، بهروز حبیبی، محمد حسین وزیری، حسین ریاضی اصفهانی، کامبیز شاه‌نواز، محمد زهرایی و خانم‌ها معصومه خیراللهی و پونه توکل نیا، به ریاست آقای مهندس نقیب برگزار شد. سرفصل موضوعات مطروحه در این جلسه به شرح زیر گزارش می‌شود.

۱- جهت نظم دهی به تاریخ جلسات در مورد تنظیم جدول زمانی جلسات هیأت مدیره تا پایان امسال بحث و گفتگو و مقرر گردید این جلسات اولین یکشنبه هر ماه ساعت ۹ برگزار شود.

۲- با توجه به عدم برگزاری جلسه مجمع عمومی عادی کانون در ۱۹ تیرماه گذشته که قبلاً در مورد آن توافق شده بود، قرار شد جلسه مجمع به روز یکشنبه ۱۶ مهرماه موکول شود.

۳- در مورد راهکارهای عضوگیری و افزایش تعداد اعضا بحث و گفتگو شد و پیشنهادات زیر مطرح گردید:
– برای عضویت استارت آپ ها و بنگاه های تازه کار تخفیف قائل شویم و نکته دیگر آنکه رقم حق عضویت می‌تواند بر اساس اندازه سازمان‌ متفاوت باشد.
– مزایای عضویت در کانون فهرست و تدوین شود و برای کانون چشم انداز خوبی ترسیم گردد تا موجب جذب اعضای بیشتر شود.
– تبلیغات رسانه های کانون بیشتر شود تا باعث شناساندن کانون به دیگران شود.
– از مزایای مهم کانون ارتباطی است که با بخش های مختلف اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی دارد. لذا بهتر است کانون برای اعضای خود کانال های ارتباطی مشخصی را با بخش های مختلف اتاق بازرگانی نظیر هیأت رئیسه، امور حقوقی، کمیسیون‌ها، امور بین‌الملل و غیره تعریف کند تا اعضا بتوانند از امکانات اتاق بازرگانی در زمینه ارتباطات داخلی و بین المللی و همچنین رفع موانع کارآفرینی بهره برداری کنند.

۴ – با توجه به توافق قبلی  در جلسه شماره ۲۵  مورخ ۲۷ فروردین هیأت مدیره مبنی بر اقدام هر یک از اعضای هیأت مدیره برای گرفتن حداقل ۳ عضو جدید، قرار شد در این خصوص پیگیری و هر یک از اعضا تا پایان سال سه عضو جدید را جذب نمایند. توافق شد گزارش پیشرفت کار در هر جلسه هیأت مدیره بررسی شود.

۵- علاوه بر حق عضویت یکی از راه های کسب درآمد برای کانون گرفتن اسپانسر برای فعالیت‌های کانون است. در این راستا موافقت شد برای نشست های کانون اسپانسر گرفته شود و با گرفتن مبلغ حدود ۲۰ میلیون تومان امکانانی به آنها برای معرفی و تبلیغ در نشست داده شود. همچنین قرار شد نامه و فراخوان اسپانسری تهیه و برای شرکت‌ها ارسال شود.

۶- خانم توکل نیا گزارشی از جلسات و فعالیت‌های کمیسیون حمایت از کارآفرینان ارایه کردند. در جلسه گذشته این کمیسیون از اعضای هیأت مدیره اتاق‌های مشترک ایران و امارات و ایران روسیه دعوت شده است. هدف از این دعوت ها آشنایی با قوانین و فرصت‌های موجود در بازار کشورها و استخراج فهرست تسهیلاتی است که اتاق های مشترک می‌توانند برای صاحبان کسب و کار و کارآفرینان فراهم کنند. برنامه این کمیسیون این است که ارتباطات خود را با تمامی تشکل‌ها، نهادها و سازمان‌های صنفی و کسب و کار در داخل و خارج کشور گسترش دهد. یکی از پیشنهادات ایشان دعوت از آقای دکتر علیرضا مقدس زاده ٰرئیس شورای هماهنگی تشکل های شورای هماهنگی تشکلهای فنی، مهندسی، صنفی و حرفه ای کشور است که ۳۶ تشکل را پوشش می‌دهد. همچنین دعوت از آقای مهندس محمد عطاردیان از کانون عالی تشکل های صنفی کارفرمایی ایران یکی دیگر از موارد است. در این راستا خانم توکل نیا اعلام آمادگی کردند که خودشان مسئولیت برقراری ارتباطات با نهادها و تشکل ‌های داخلی و خارجی  را به عهده گیرند. اعضای هیأت مدیره نیز موافقت خود را با این پیشنهاد اعلام کردند.

۷-خانم توکل نیا پیشنهاد کردند با همکاری اتاق‌های مشترک دوره‌های آموزشی برای شناخت بازار کشورهای مختلف در داخل یا خارج کشور برگزار شود و برای شرکت کنندگان گواهینامه شرکت در دوره آموزشی صادر شود.

۸- خانم خیراللهی گزارشی را از برنامه نشست های تخصصی و انتقال تجربه کانون ارایه کردند. نشست بعدی با عنوان انتقال تجربه کارآفرینان اجتماعی روز چهارشنبه ۱۸ مرداد برگزار می‌شود و از  نمایندگان ۴ موسسه فعال در کارآفرینی اجتماعی  برای سخنرانی دعوت شده است. همچنین برای شهریور ماه دو نشست برای روزهای چهارشنبه ۸ و چهارشنبه ۲۲ شهریور در نظر گرفته شده است. نکته دیگر آنکه برای مستندسازی نشست ها برنامه ریزی شده است و قرار است اینکار به افراد ذیصلاح محول شود. خانم خیراللهی پیشنهاد کردند حوزه ای در کانون با عنوان کارآفرینی اجتماعی فعال شود و از فعالان این حوزه مثل آقای دکتر محمد مهدی معماریانی دعوت به همکاری شود. خانم خیراللهی از همکاران خواستند که اگر افراد مناسب و برجسته ای را برای سخنرانی در نشست ها مناسب می‌دانند به کمیسیون ارتباطات معرفی کنند.

۹- آقای ریاضی پیشنهاد کردند با مراکز نوآوری دانشگاه‌ها و شهرک‌ها ارتباط برقرار شود و از نمایندگان آنها برای حضور در کانون دعوت به عمل آید. این اشخاص می‌توانند نماینده کانون در مراکز مربوطه باشند. ایشان همچنین توصیه کردند گزارش برگزاری رویدادهای کانون برای مراکز نوآوری مذکور ارسال شود.

۱۰- آقای زهرایی بیان کردند که مرکز نوآوری بن دا وابسته به گروه شرکت های بن دا (هیربدان) در زمینه حمایت از استارتات ها فعال است و امکان بازدید از آن وجود دارد. قرار شد با این مرکز هماهنگی و برنامه‌ای برای بازدید اعضای کانون از این مرکز تدارک دیده شود.

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.