کد خبر: ۳۵۰۵ تاریخ انتشار : ۲۶-۰۵-۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶ 226

گزارش نتایج مذاکرات جلسه کمیسیون ارتباطات برای گسترش فعالیت‌های کانون

در جلسه چهل و هفتم کمیسیون ارتباطات کانون کارآفرینی استان تهران پیشنهادات مختلفی برای توسعه عضویت و ارایه خدمات مشاوره کسب و کار مطرح شد و همچنین نسبت به تنظیم برنامه نشست های بعدی کانون در شهریورماه اقدام شد.

جلسه چهل و هفتم کمیسیون ارتباطات کانون کارآفرینی استان تهران روز سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ در محل شرکت کروز برگزار شد. در این جلسه خانمها معصومه خیراللهی، پونه توکل نیا و آقایان بهروز حبیبی و محمد زهرایی حضور داشتند.

سرفصل موضوعات مطروحه به شرح زیر گزارش می‌شود:

۱- در مورد متن فراخوان عضویت و مزایای مطروحه برای عضویت اعضا بحث و گفتگو شد. در ادامه در مورد روشهای ایجاد جاذبه برای اعضا و نحوه افزایش تعداد اعضا گفتگو شد. یکی از روش‌های ایجاد جاذبه شبکه سازی و ایجاد ارتباطات میان سازمان‌ها و افراد فعال در حوزه کسب و کار است.

۲- خانم توکل نیا گسترش فعالیت های کانون در حوزه کسب و کار را عامل مهمی در افزایش اعتبار کانون و ایجاد جاذبه برای اعضا دانستند. از جمله این فعالیت‌ها تعریف طرح‌های همکاری با اتاق های مشترک بازرگانی و رایزن‌های اقتصادی کشورهای مختلف، انعقاد تفاهم نامه و ایجاد رابطه همکاری با نهادهای بین‌المللی و پارک‌های فناوری در کشورهای همسایه، ایجاد رابطه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک‌های فناوری و مراکز رشد و همچنین ارتباط با مجلس برای اصلاح قوانین می‌باشد.

۳- خانم توکل نیا ضمن معرفی کتاب «انجمن های کارفرمایی، اندازه بنگاه ها و حکمرانی، یک رویکرد تطبیقی تحلیلی» بیان کردند که این کتاب به بررسی تاریخچه، کارکرد و وظایف انجمن‌های کارفرمایی در پانزده کشور اروپایی می‌پردازد. این انجمن‌ها در حمایت از منافع بنگاه ها، همراهی با دولت‌ در حوزۀ سیاست‌گذاری عمومی و توسعه مشارکت اجتماعی برای تقویت جامعۀ مدنی بسیار موثر هستند.

۴- خانم توکل نیا ارایه خدمات عارضه یابی مشاغل، مشاوره کسب و کار و مشاوره حقوقی را یکی از خدمات قابل ارایه توسط کانون دانستند. ایشان همچنین آمادگی خود را برای ارایه خدمات مشاوره حقوقی به اعضای کانون و اعضای اتاق بازرگانی اعلام کردند. ایشان پیشنهاد کردند که زمانی در هفته برای ارایه خدمات مشاوره تلفنی یا حضوری تعیین و فراخوانی به این منظور تهیه و برای ذینفعان و مخاطبیان کانون ارسال شود.

۵- یکی از زمینه های موجود در کشور تکمیل ظرفیت کارخانجات تولیدی است که در حال حاضر حدود ۷۰ درصد ظرفیت خالی دارد. می‌توان این ظرفیت ها را شناسایی و به سرمایه گذاران ترک و سایر کشورهای منطقه معرفی نمود. نکته دیگر همکاری با کشورهای منطقه برای انتقال ۳۰ درصد تولید به آن کشورها است که باعث می‌شود برند محصول به آن کشور منتقل شود و  امکان استفاده از معافیت گمرکی  برای صادرات محصولات به  اروپا و کشورهای ‌CIS  فراهم می‌شود.

۶- در خصوص معرفی ظرفیت های تجاری کشورهای ترکیه و روسیه به فعالان اقتصادی بحث و گفتگو شد. خانم توکل نیا اعلام آمادگی کردند با همکاری اتاق های مشترک و رایزن های اقتصادی کارگاه‌هایی را برگزار کنند. قرار شد اینکار با هماهنگی آقای حبیبی به صورت پایلوت برای انجمن قطعه سازان همگن انجام شود.

۷- در مورد موضوع نشست های بعدی کانون بحث و گفتگو شد. موافقت شد که اولین نشست شهریورماه (۶ شهریور)‌ به بحث انتقال تجربه و دومین نشست (۲۲ شهریور) به بحث تخصصی «کارآفرینی و رسانه» اختصاص یابد.

۸- در مورد انتخاب مدعوین نشست تخصصی کارآفرینی و رسانه بحث و گفتگو شد. چندین نفر از جمله آقایان علیرضا بختیاری مدیر مسئول روزنامه دنیای اقتصاد،‌ محمدجواد شکوری بینان گذار آپارات و فیلیمو،‌ ایرج جمشیدی مدیر مسئول روزنامه آسیا،‌ محمد عطریان فر سردبیر سابق روزنامه همشهری، مجتبی نظری معاون ارتباطات گروه بهمن و ستار محمدی سردبیر کارآفرین نیوز پیشنهاد شدند. قرار شد بر اساس اولویت با این افراد تماس حاصل و دعوت نامه برای آنان ارسال شود.

۹- با توجه به دعوت آقای مجید فراهانی برای برگزاری جلسه با ایشان در مورد مشارکت کانون در برگزاری دومین همایش تخصصی دفتر مدیریت پروژه در روزهای ۲۶ و ۲۷ مهرماه، بحث و گفتگو شد و قرار شد قرار جلسه ای با ایشان تنظیم شود.

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.