کد خبر: ۳۹۱۹ تاریخ انتشار : ۳۱-۰۶-۱۴۰۲ - ۹:۳۵ 1,001

جدول زمانی نشست های فصل پائیز کانون در جلسه کمیسیون ارتباطات تهیه شد

اعضای کمیسیون ارتباطت کانون کارآفرینی استان تهران در جلسه شماره ۴۸ این کمیسیون در مورد جدول زمانی نشست های کانون در فصل پائیز به توافق رسیدند. این جلسه در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ با حضور اعضای جدید در محل شرکت کروز برگزار شد.


جلسه شماره ۴۸ کمیسیون ارتباطات با حضور خانم ها معصومه خیراللهی، پونه توکل نیا، لیلی نداف و آقایان بهروز حبیبی، شاهین شرقی، محمد فاضل مبهوتی، اصغر وطن خواه و ارسطو بهشتی برگزار شد.

در ابتدای جلسه گزارشی از پیشرفت کار پیاده سازی نشست های کانون توسط خانم نداف و آقای مبهوتی ارایه شد. قرار شد در جهت تهیه بولتن خبری نشست ها با کارآفرین نیوز و سایر منابع در دسترس مذاکره شود و این کار برون سپاری شود. همچنین توافق شد در گام نخست مطالب تهیه شده به وبسایت کانون منتقل شود تا  همزمان اعضای کمیسیون ارتباطات و اعضای هیأت مدیره آنرا بررسی و کنترل نمایند. قرار شد برای آقای مبهوتی کاربری سایت تعریف شود و ایشان ضمن گرفتن آموزش‌های لازم نسبت به تدوین مطالب در سایت اقدام نمایند. همچنین در سایت اعلام خواهد شد که مطالب و نظرات مطروحه توسط سخنرانان لزوماً نظر کانون نیست و مسئولیت مطالب ارایه شده به عهده خود سخنرانان است.

در خصوص برون سپاری فیلم برداری نشست بعدی گفتگو شد و قرار شد اینکار ترجیحاً از طریق توافق با کارآفرین نیوز  انجام شود.
در مورد برنامه ریزی نشست های بعدی بحث و گفتگو شد. آقای شرقی موضوعات تخصصی مختلف شامل کآفرینی و میحط زیست، کارآفرینی و قانون، کارآفرینی و امنیت، کارآفرینی و اخلاق و کارآفرینی و دموگرافیک را پیشنهاد کردند. خانم توکل نیا بحث حقوق کسب و کار را بسیار مهم دانستند. به نظر ایشان بررسی دلایل اجرایی نشدن قوانین ۲۹ ماده ای بهبود مستمر محیط کسب و کار و قوانین موافقتنامه تجارت ترجیحی با کشورهای مختلف مباحثی است که می‌بایست به آن پرداخته شود. همچنین در زمینه تجارت دیجیتال و مباحث دانش بینان قوانین کافی نداریم. خانم خیرالهیی رابطه کارآفرینی با مباحثی چون محیط زیست، اخلاق، اقتصاد، نیروی انسانی، مدیریت دانش، صادرات، جهانی شدن و حقوق را برای ارایه در نشست‌های بعدی در مد نظر دارند.
آقای زهرایی با توجه به عدم امکان حضور خانم مریم زارع در این جلسه گزارشی را از مذاکره با ایشان در خصوص نحوه همکاری مشترک بین کانون و اتاق بازرگانی برای برگزاری نشست‌های بعدی ارایه کردند.


پیشنهاد شد در انتخاب سخنرانان نشست‌ها کرسی ثابت برای اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی و اعضای هیأت مدیره سایر تشکل های مهم کشور در نظر گرفته شود تا از این طریق برد ارتباطی و اطلاع رسانی کانون گسترش یابد.

آقای مبهوتی تجربه شرکت لحظه نگار در برگزاری رویداد از چرخه تا عمل به شکل مناظره مابین دو مدیر عامل استارتاپی را تشریح کردند و پیشنهاد کردند که  کانون هم از مدیران استارتاپی برای حضور در نشست ها دعوت نماید.

خانم توکل نیا پیشنهاد کردند بخش کوتاهی از نشست ها به معرفی کانون و فعالیت‌های آن پرداخته شود تا زمینه برای عضو گیری فراهم شود. یکی از روشها تهیه و پخش کلیپ کوتاه حدود ۳ دقیقه از فعالیت‌های کانون در خلال نشست ها می‌باشد.

آقای شرقی پیشنهاد کردند با بخش عضویت اتاق بازرگانی گفتگو شود تا آنها کریدور ویژه‌ای برای تسهیل عضویت افراد و شرکت هایی که از طرف کانون معرفی می‌شوند در اتاق بازرگانی فراهم کنند.

آقای مبهوتی خواستار شدند که اطلاعات بیشتری از رزومه سخنرانان نشست تهیه و در اختیار ایشان گذاشته شود تا در گزارش نشست ها درج شود. آقای زهرایی بیان کردند در وبسایت کانون بخشی به عنوان همکاران و مشاوران اضافه شده که قرار است اطلاعات سخنرانان مدعو در نشست ها در آن وارد شود. ایشان پیشنهاد کردند که نام گروه «باشگاه کانون کارآفرینی استان تهران» در واتساپ به «باشگاه کانون کارآفرینی» خلاصه شود تا امکان جذب مخاطبان بیشتری فراهم شود. این پیشنهاد مورد موافقت اعضای کمیسیون قرار گرفت و قرار شد در این خصوص اقدام شود.

بیان شد که گزارشی با عنوان فهرست فعالیت های مرتبط با برگزاری نشست تهیه شده است. با توجه به گستردگی فعالیت‌ها انجام کیفی و مطلوب آنها مستلزم جلب مشارکت بیشتر همکاران در کانون می‌باشد. نکته دیگر عدم حضور و مشارکت کافی و موثر برخی اعضای هیأت مدیره در نشست ها به عنوان میزبان است که از نگاه مهمانان مدعو می‌تواند چالش برانگیز باشد. قرار شد این مسئله در جلسه بعدی هیآت مدیره طرح و به بحث گذاشته شود.

خانم نداف پیشنهاد کردند که تقویم مناسبت های داخلی و جهانی را تهیه کنیم و از قبل فعالیت‌هایی را در راستای آنها در نظر بگیریم. مثلاً روز پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری است. برای اینگونه مناسبت‌ها می‌توانیم از قبل برنامه ریزی کنیم و حتی موضوعات نشست‌ها را متناسب با این مباحث انتخاب کنیم.

آقای بهشتی پیشنهاد کردند که یک نشست به بحث کارآفرینی و صادرات اختصاص یابد چرا که صادرات اهمیت بسیار دارد و خیلی مباحث دیگر را در بر می‌گیرد. به نظر ایشان بازار داخلی بسیار کوچک است و باید موانع گسترش صادرات را شناسایی و کارآفرینان را به گسترش صادرات تشویق نماییم. در این راستا پیشنهاد شد کمیسیون حمایت از کارآفرینان، نشست‌هایی را در زمینه تشریح نحوه توسعه صادرات طراحی و اجرا نماید. این نشست‌ها می‌تواند به موازارت نشست های تخصصی و انتقال تجربه به کمک کمیسیون ارتباطات برگزار شود. قرار شد خانم توکل نیا در این خصوص بررسی و پیشنهادات خود را ارایه نمایند. ایشان با توجه به تجربه برگزاری موفقیت آمیز همایش تخصصی قطب‌نمای تجارت ترکیه که در روز ۲‍۱ خرداد ۱۴۰۲ در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، پیشنهاد کردند که اولین نشست کانون در حوزه توسعه صادرات را به معرفی بازار ترکیه اختصاص دهند. چنین نشستی می‌تواند در حوالی آبان ماه برگزار شود.

در مورد تنظیم برنامه زمانی نشست های بعدی کانون در پائیز بحث و گفتگو شد. توافق با توجه به برنامه برگزاری مجمع عمومی در ۱۹ مهر ماه، در این ماه تنها یک نشست در  تاریخ ۲۶ مهر با عنوان انتقال تجربه برگزار شود. زمان نشست های بعدی هم در ۱۰ و ۲۴ آبان و ۸ و ۲۲ آذر خواهد بود. توافق شد عنوان نشست‌های تخصصی  در روزهای ۱۰ آبان و ۸ آذر به ترتیب کارآفرینی و محیط زیست و  کارآفرینی و اخلاق باشد. سومین مبحث تخصصی با عنوان کارآفرینی و قانون هم می‌تواند به دی ماه موکول شود. نشست های ۲۴ آبان و ۲۲ آذر هم از نوع انتقال تجربه خواهد بود. همچنین پیشنهاد شد نشست انتقال تجربه ۲۴ آبان به بحث کارآفرینی اجتماعی اختصاص یابد.


در مورد نحوه اصلاح اساسنامه از نظر امکان گرفتن عضویت حقیقی علاوه بر عضویت حقوقی و تعیین شرایط عضویت حقوقی و حقیقی بحث و گفتگو شد. توصیه شد به منظور تسهیل جذب عموم علاقمندان شرایط عضویت تا حد ممکن ساده و آسان شود و به شرایط حداقلی ابلاغی اتاق بازرگانی بسنده شود. یعنی تنها شرط عضویت برای اشخاص حقوقی و حقیقی، عضویت در اتاق بازرگانی باشد و سایر شرایط و مدارک از جمله داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی حذف شود. در خصوص نسبت رای اعضای حقوقی و حقیقی در مجامع گفتگو شد و توافق شد که رای آنها یکسان در نظر گرفته شود. همچنین در خصوص میزان حق عضویت اعضای حقیقی و حقوقی توافق شد که حق عضویت اعضای حقیقی نصف اعضای حقوقی در نظر گرفته شود. قرار شد این توافقات به عنوان نظر کمیسیون به جلسه هیأت مدیره ارجاع شود تا تصمیم نهایی اتخاذ شود.

در مورد برنامه ریزی مجمع عمومی ۱۹ مهر بحث و گفتگو شد. برای این مجمع می‌بایست گزارش عملکرد کانون در سال ۱۴۰۱ تهیه و ۱۰ روز قبل از تاریخ مجمع به اتاق بازرگانی تحویل شود.آقای ملایی گزارش مالی را تهیه می‌کنند و گزارش عملکرد را می‌بایست آقای نقیب ارایه کنند که می‌بایست با مشارکت سایر اعضا تهیه شود. آقای زهرایی بیان کردند که در اساسنامه تیپ اتاق بازرگانی شرطی گذاشته شده که در جلسه مجمع اعضای حقوقی امکان دادن نمایندگی به اشخاص خارج از مدیر عامل و هیأت مدیره را ندارند که این شرط برگزاری مجمع را از نظر رسیدن به حد نصاب دچار چالش می‌کند. قرار شد در این خصوص با آقای نقیب مذاکره شد برای رفع این محدودیت چاره ای اندیشیده شود.

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.