کد خبر: ۴۴۸۴ تاریخ انتشار : ۱۶-۰۱-۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲ 226

مرور فعالیت های کانون در جلسه پایان سال هیأت مدیره کانون

جلسه سی و ششم هیأت مدیره کانون کارآفرینی استان تهران در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ برگزار و فعالیت های یکساله کانون مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. همچنین در این جلسه گزارش کمیسیون های داخلی کانون ارایه شد و سرفصل فعالیت‌های سال آینده مرور شد.


جلسه سی و ششم هیأت مدیره کانون در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ به میزبانی شرکت دژپاد عضو حقوقی کانون در دفتر این شرکت برگزار شد. در این جلسه خانم مهندس معصومه خیراللهی و  آقایان مهندس علی نقیب، مهندس سعید جابر انصاری،‌ مهندس بهروز حبیبی، محمد امین محمدخان، مهندس حسین ریاضی و مهندس محمد زهرایی حضور داشتند.

۱- آقای جابر انصاری در ابتدا توضیحاتی در خصوص فعالیت انجمن ترویج کسب و کارهای خانوادگی ایران ارایه کردند. به بیان ایشان کسب‌وکارهای خانوادگی در دنیا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، چنانچه به طور مثال میزان ۹۴٪ کسب‌وکارهای ایتالیا و ۸۵٪ درصد کسب‌وکارهای انگلستان خانوادگی هستند. در اروپا شبکه کسب‌وکارهای خانوادگی(FBN) در سال ۱۹۸۹ در شهر لوزان سوئیس بنیان گذاری شده و این انجمن به نشانی www.fbn-i.org هم اکنون در ۶۵ کشور دنیا شعبه دارد.
در ایران با وقوع انقلاب و مصادره اموال ۵۳ خانواده بزرگ صاحب کسب‌وکار، انقطاع مهمی در کسب‌وکارهای خانوادگی ایجاد شده است. به این ترتیب در حال حاضر عمر اکثر کسب‌وکارهای ایران از جمله کسب‌وکارهای صنعت خودرو به حدود ۴۰ سال بالغ شده است که باید به فکر جانشینی باشند. از طرف دیگر انقطاع نسلی،‌ میل به مهاجرت و فرار سرمایه خصوصاْ طی یکسال گذشته این کسب‌وکارها را با چالش جدی مواجه کرده است. انجمن ترویج کسب‌‌وکارهای خانوادگی با هدف کمک به این کسب‌وکارها برای تداوم و توسعه فعالیت تاسیس شده است.
آقای جابر انصاری در ادامه توضیحاتی را هم در مورد فعالیت شرکت دژپاد ارایه کردند. به بیان ایشان این شرکت در زمینه سیستم‌های قفسه بندی فعال است و توانسته تا ۹۰ درصد تولیدات خود را داخلی سازی کند و به زودی این چرخه به ۱۰۰٪ خواهد رسید.

۲- آقای زهرایی گزارشی را از تراز مالی و وضعیت عضوگیری کانون ارایه کردند. مقرر شد برای گشایش کار عضو گیری از یک نیروی ذیصلاح کمک گرفته شود تا  برای سال آینده بتوانیم حدود ۵۰ عضو جدید بگیریم. به نظر ایشان آقای نقیب کانون تاکنون خدمت رسانی خوبی داشته اما لازم است برای استمرار فعالیت‌ها منابع مالی مورد نیاز تامین شود.

۳- خانم خیراللهی گزارشی را از فعالیت کمیسیون ارتباطات ارایه کردند. در آخرین جلسه این کمیسیون ارزیابی از فعالیت های یکساله صورت گرفته و توافق شده است که در سال آینده تعداد نشست ها به یک مورد در ماه محدود شود. نشست‌ها در دو نوع تخصصی و انتقال تجربه خواهد بود و قرار است کوشش‌هایی در جهت بالابردن کیفیت نشست‌ها و تنوع بخشی به محل برگزاری صورت گیرد و با سایر تشکل‌ها برای برگزاری نشست‌های مشترک مذاکره و هماهنگی شود. یکی از دیگر از فعالیت‌ها دعوت از سخنرانان نشست‌های قبلی برای عضویت در کانون می‌باشد.

۴ خانم خیراللهی بیان داشتند کانون در زمینه ارتباطات رسانه ای کاستی هایی دارد و به این منظور توصیه دارند که کانون نیرویی را برای انجام فعالیت‌های چندرسانه‌ای و طراحی گرافیک به طور تمام وقت جذب نماید.  به این منظور جبهه‌های کاری متعددی تعریف شده است که شامل تهیه تیزر برای شرکت‌های عضو، انجام مصاحبه با اعضای کانون و تهیه محتوا برای رسانه های کانون اعم از وبسایت، اینستاگرام،‌ لینکداین و سایر شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.

۵ پیشنهاد کمیسیون حمایت از کارآفرینان مبنی بر پیگیری طرح احیای کارخانجات نیمه فعال یا غیرفعال که تعداد آنها بالغ بر ۱۲۰ هزار واحد ارزیابی می‌شود در جلسه مطرح شد. قبلاً نیز آقای دکتر امیرحسین اسدی علاقمندی خود را برای حمایت از این طرح اعلام کرده‌اند. آقای نقیب بیان داشتند که در زمان وزارت آقای دکتر فاطمی امین در وزارت صمت  مذاکراتی در این خصوص صورت گرفته اما نتیجه قطعی حاصل نشده است. در این مورد بحث و تبادل نظر صورت گرفت و هیأت مدیره موافقت خود را با پیگیری این طرح توسط کمیسیون حمایت از کارآفرینان اعلام نمود.

۶ آقای حبیبی گزارشی را از گسترش فعالیت‌های تشکل اقتصادی «مجمع کارآفرینان ایران» ارایه نمودند. این تشکل اخیراً دفتر خود را از خیابان سهروردی به خیابان گلستان پنجم در پاسداران انتقال داده است. این دفتر ساختمانی ۶ طبقه است که با سرمایه گذاری مستقیم اعضا خریداری شده است.

۷ گزارشی از فعالیت های اخیر کانون شامل عضویت کانون در سازمان ملی کارآفرینی، حضور نمایندگان کانون در جلسه مشترک آقای دکتر بیدگلی با تشکل‌ها در تاریخ ۲۴ بهمن و رویداد مشاوره به کسب‌وکار C2B-5 در اتاق ایران به تاریخ هشتم اسفند ارایه شد.


لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.