اولین جلسه کمیسیون برنامه ریزی راهبردی کانون کارآفرینی استان تهران در دوره جدید در روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد. در این جلسه اسناد راهبردی کانون از جمله ساختار و وظایف کمیسیون های داخلی و برنامه استراتژیک کانون مورد بررسی قرار گرفت و راهبردهای فعالیت کانون برای سالهای بعد ترسیم گردید.
در پی توافقات اخیر هیأت مدیره مبنی بر تعیین روسای کمیسیون های چهارگانه کانون، اولین جلسه کمیسیون برنامه ریزی راهبردی کانون در دوره دوم هیأت مدیره به ریاست آقای دکتر حسن فروزان فرد برگزار شد. در این جلسه آقای مهندس علی نقیب، آقای مهندس بهروز حبیبی، خانم مهندس معصومه خیراللهی و آقای محمد زهرایی حضور داشتند.
جلسه کمیسیون برنامه ریزی راهبردی با بررسی شرح وظایف کمیسیونها از مصوبات قبلی کانون آعاز شد. در ادامه آقای دکتر فروزان فرد راهبردهای مختلفی را برای فعالیت کانون مطرح نمودند:
۱- کانون بجای انجام مستقیم فعالیت های اجرایی، اهداف خود را از طزیق طرحهای اسپانسری با دیگران پیش ببرد. در این راستا کانون میتواند از ارایه کنندگان خدمات به روش های مختلف حمایت کند و یا بستری را فراهم کند که ارایه کنندگان خدمات از فعالیت های کانون حمایت کنند.
۲- محوری ترین و کلیدی تری فعالیت کانون همکاری با اتاق بازرگانی تهران میباشد. در این راستا میبایست با بخش های مختلف اتاق ارتباط برقرار کنیم. تاکنون ارتباط و همکاری خوبی با مدیریت تشکلّها و مسئولیت اجتماعی شکل گرفته اما لازم است از این پس با معاونت کسب و کار، معاونت عضویت و مدیریت آموزش اتاق بازرگانی ارتباط موثرتری برقرار شود. در زمینه عضویت، کانون میتواند به افزایش تعداد اعضای اتاق کمک کند و از طرف دیگر اتاق میتواند به افزایش تعداد اعضای کانون کمک کند. همچنین کانون میتواند خدمات مشاوره اتاق در حوزه های مختلف را ترویج و اطلاع رسانی کند. زمینه های مناسبی نیز برای انجام فعالیت های مشترک در زمینه تعریف دورهها و کارگاههای آموزشی با مرکز آموزشی اتاق بازرگانی وجود دارد. انجام این طرحها از طریق انعقاد تفاهمنامه هکاری با بخش های مختلف اتاق میسر است.
۳- بسیاری از اهداف کانون از طریق ارتباط و همکاری با کمیسیون های اتاق باززرگانی تهران قابل دستیابی است. کانون میتواند نماینده ذیصلاحی را شناسایی و برای هر یک از کمیسیون های اتاق معرفی نماید. این نمایندگان ممکن است عضو ثابت دارای حق رای باشند و یا به عنوان عضو ناظر در کمیسیونها حضور داشته باشند. اعضای معرفی شده برای عضویت در کمیسیون های اتاق بهتر است عضو کمیسیون متناظر در کانون باشند که ارتباطات دوسویه را برقرار کنند.
۴- کانون در راستای ماموریت خود میتواند پیشنهاد اجرای پروژه یا طرح های تحقیقاتی را به بخش های مختلف یا کمیسیون های اتاق تهران بدهد. همچنین کانون میتواند پیشنهادات خاصی را در حوزه کارآفرینی جهت لحاظ شدن در برنامه بودجه دوره بعد اتاق ارایه نماید.
۵- کانون میتواند هاب اطلاع رسانی در خصوص رویدادهای مختلف باشد و آگهی رویدادهایی را جنبه انتفاع عمومی داشته باشد را در رسانه های خود منتشر کند. در این راستا نیاز است کانون سیاست خود را به صورت شفاف اطلاع رسانی کند و از همگان دعوت کند که اطلاعیه های مورد نظر خود را که دارای شرایط مورد نظر هستند را به کانون ارجاع کند.
در خاتمه جلسه و به عنوان جمع بندی توافقات زیر صورت گرفت:
۱- جلسات مشترک هیأت مدیره کانون با معاونتها و مدیریت های مختلف اتاق بازرگانی تهران برگزار و تفاهمنامه همکاری را مبادله نماید.
۲- شرح وظایف کمیسیون های کانون با توجه به راهبردهای اتخاذ شده در کانون مورد بازبینی قرار گیرد.
۳- کتابچه معرفی کمیسیون های اتاق بازرگانی تهران منتشره توسط اتاق بازرگانی تهران به تعداد کافی تهیه و در اختیار اعضای کانون و سایر علاقمندان قرار گیرد.