کد خبر: ۱۳۲۲ تاریخ انتشار : ۱۹-۰۱-۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲ 543

مطالعات کمیسیون ترویج و گسترش کارآفرینی در خصوص تهیه نقشه راه این کمیسیون

سومین جلسه کمیسیون ترویج و گسترش کارآفرینی با حضور مهمانان مدعو برگزار شد و در این جلسه قرار شد مطالعاتی در خصوص تهیه نقشه راه این کمیسیون انجام گیرد.

سومین جلسه کمیسیون ترویج و گسترش کارآفرینی کانون کارآفرینی استان تهران روز سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در محل شرکت تانا انرژی به میزبانی آقای امین حاجی رسولیها برگزار شد. در این جلسه خانم معصومه خیراللهی و آقایان حسین وزیری، محسن ملایی و محمد زهرایی از طرف کمیسیون و آقایان شاهین شرقی و ناصر براتی به عنوان مهمان حضور داشتند.

بخشی از این جلسه به معرفی آقای ناصر براتی گذشت. ایشان فارغ ‌التحصیل دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف ورودی ۱۳۷۶ هستند که سالها فعالیت حرفه ای و اجتماعی داشته‌اند. از جمله تجارب حرفه ای ایشان می‌توان به مدیریت پروژه جایزه تعالی سازمانی در موسسه مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی، راه اندازی و مدیریت واحد کسب و کار مشاوره شرکت طرح نواندیشان،‌ مدیریت دفتر پروژه شرکت توسن، مدیریت تحول بانک ملی ایران، معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت توسن، مشاور ارشد بانک صادرات، معاون نوآوری و توسعه شرکت توسن،‌ مشاور کسب و کار شرکت ارتباطات فردا و مشاور شرکت تدبیر برای تهیه نقشه راه تحول اشاره کرد. در زمینه فعالیت اجتماعی و کارهای داوطلبانه ایشان از سال ۱۳۹۲ تاکنون با بنیاد کارآفرینی زنان و جوانان همکاری داشته اند که این بنیاد فعالیت‌های زیادی در زمینه توسعه کارآفرینی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان و استان های جنوبی کشور داشته است.

آقای براتی در شروع بحث خود سوالاتی را در خصوص چرایی تشکیل کمیسیون توسعه کارآفرینی مطرح کردند و از اعضای حاضر خواستند که به سوالات مطرحه پاسخ دهند. به نظر ایشان سه سوال کلیدی چرایی، چگونگی و چیستی می‌بایست به ترتیب پاسخ داده شود. یعنی تا زمانی که چرایی کار مشخص نشود پرداختن به بحث چگونگی و چیستی کار در اولویت و نتیجه بخش نیست.

در ادامه جلسه اعضای حاضر به صورت پرسش و پاسخ نظرات خود را در مورد دلایل پیوستن به کانون و فعالیت در کمیسیون ترویج و گسترش کارآفرینی بیان کردند. سوال مهم این است که آیا کانون نگاه خیریه ای به مسائل و معضلات جامعه دارد و یا به دنبال ایفای نقش کارآفرینی اجتماعی است. برای مثال بحث تهیه و تعمیق مدل جامع و استاندارد برای مسئولیت اجتماعی شرکت ها می‌تواند در دستور کار کانون باشد. سوال بعدی این است که کانون در کدام یک از حوزه‌های توسعه اشتغال، کارآفرینی و نوآوری می‌خواهد فعال شود. یکی از چالش‌های مهم توسعه رهبری کارآفرینانه و کارآفرینی درون سازمانی است. در حوزه تدوین مدل نوآوری اجتماعی هم می‌شود کار کرد. بحث ماندگاری شرکت ها در طولانی مدت هم خیلی مهم است. نکته دیگر آن است که کانون می‌خواهد در حوزه نظری فعالیت کند و یا میخواهد به کارهای اجرایی در حوزه کارآفرینی بپردازد.
با توجه به مباحث مطروحه قرار شد آقای براتی طی سه ماه آینده در خصوص تهیه نقشه راه کمیسیون و همچنین کانون کارآفرینی مطالعاتی را انجام دهند. برای اینکار لازم است ایشان با اعضای کمیسیون گفتگو و مصاحبه انفرادی داشته باشند تا به این ترتیب نظرات جمع بندی شود. همچنین قرار شد آقای براتی از این پس به عنوان عضو کمیسیون ترویج و گسترش کارآفرینی با این کمسیون همکاری نمایند.
در خاتمه جلسه در مورد لزوم دعوت از مهمانان دیگر در جلسات بعدی کمیسیون بحث و تبادل نظر شد و توافق شد فعلاً روی روی تهیه نقشه راه تمرکز شود و دعوت از مهمانان صاحبنظر به فرصت های بعدی موکول شود.

 

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.