کد خبر: ۲۸۲۱ تاریخ انتشار : ۲۷-۱۲-۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱ 797

چهار صاحبنظر حوزه آینده پژوهی در سومین نشست کلینیک کارآفرینی سخنرانی کردند

سومین نشست کانون کارافرینی استان تهران با عنوان «آینده پژوهی و کارآفرینی» روز یکشنبه ۱۴ اسفند در سالن اجتماعات امین الضرب ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی تهران برگزار شد. در این نشست که به مناسبت روز جهانی آینده برگزار شد چهار صاحبنظر حوزه آینده پژوهی به سخنرانی پرداختند و در خاتمه به سوالات شرکت کنندگان پاسخ گفتند.

سومین نشست کانون کارآفرینی استان تهران با عنوان آینده پژوهی و کارآفرینی با حضور ۴ سخنران برگزار شد. در این نشست حدود ۴۰ نفر از طرف شرکت‌های عضو کانون و سایر سازمان ها و نهادها حضور داشتند.
در ابتدای جلسه آقای مهندس شاهین شرقی ضمن گرامیدشت روز جهانی آینده به ارایه توضیحاتی در خصوص فلسفه برگزاری این نشست پرداختند. ایشان رابطه کارافرینی و آینده پژوهی بسیار با اهمیت دانستند چرا که آینده پژوه می‌بایست به نقش کارآفرینی و نوآوری در تحولات پیش رو توجه کند و کارآفرین می‌بایست همواره تصویری از آینده کسب و کار خود با توجه به تحولات محیطی پیش رو توجه داشته باشد. ایشان سپس توضیحاتی را خصوص نحوه و زمانبندی برگزاری نشست برای حاضرین بیان کردند.
در ادامه آقای مهندس بهروز حبیبی نایب رئیس هیأت مدیره کانون کارآفرینی استان تهران به مهمانان خوشامد گفتند. ایشان این نشست را سومین نشست از مجموعه نشست‌های کلینیک کارآفرینی برشمردند که بنا دارد کارآفرینی را از مناظر مختلف مورد بررسی قرار دهد.
سپس نوبت به ارایه سخنرانی آقای دکتر مهدی مطهر نیا رسید که آینده پژوهی را از وجوه مختلف مورد بررسی قرار دادند.
سخنران بعدی آقای دکتر شهرام شکوری به بیان تجارب کارآفرینی خود پرداختند و سپس نقش آینده پژوهی را در کارآفرینی و نوآوری سازمانی تشریح کردند.

سخنران بعدی خانم دکتر شهره ناصری بودند که ضمن معرفی اجمالی سوابق خود به بحث تاب آوری کسب و کارها در شرایط بحرانی پرداختند.

با پایان یافتن بخش اول نشست و اعلام چند دقیقه تنفس، بخش دوم نشست آغاز شد که اختصاص به پرسش و پاسخ با شرکت کنندگان داشت. در این بخش سوالات کتبی و شفاهی شرکت کنندگان مطرح شد و هر یک از سخنرانان به فراخور موضوع به سوالات پاسخ گفتند.

پس از خاتمه پرسش و پاسخ آقای شرقی نکات مهمی از کتاب « ۲۵ مورد درباره آینده» نوشته کریستوفر بارنات (Twenty Five things you need to know about the future by Christopher Barnatt) را برای حاضرین تشریح کردند. این کتاب به ابرروندهای پیش رو در جهان آینده پرداخته شده است.

کل مراحل این نشست فیلم برداری ویدیویی شده شده است و علاقمندان می‌توانند دو بخش آنرا در لینک‌‌های زیر مشاهده کنند.

فیلم ویدیویی بخش اول نشست، ارایه مطالب سخنرانان
مدت ۷۵ دقیقه
https://karafarintehran.ir/?p=2823

فیلم ویدیویی بخش دوم نشست پرسش و پاسخ
https://karafarintehran.ir/?p=2828
مدت ۸۰ دقیقه

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.