کد خبر: ۳۵۴۸ تاریخ انتشار : ۰۹-۰۶-۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷ 408

گزارش تجمیعی برگزاری یازده نشست از دو نوع تخصصی و انتقال تجربه

در فاصله ۱۴ دی ۱۴۰۱ تا ششم شهریور ۱۴۰۲ تعداد ۱۱ نشست توسط کانون کارآفرینی استان تهران برگزار شده است که از این تعداد ۶ مورد نشست تخصصی و ۵ مورد نشست انتقال تجربه بوده است. گزارش خلاصه‌ای از برگزاری این نشست‌ها ارایه می‌شود.

کمیسیون ارتباطات کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یکی از کمیسیون‌های چهارگانه این کانون از دیماه ۱۴۰۱ برگزاری نشست‌های دوره‌ای را در برنامه کار خود قرار داده است. اولین نشست تخصصی کانون با عنوان «تاثیر شرایط اقتصادی موجود بر فضای کسب و کار» در تاریخ ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱ برگزار شد. با توجه به استقبال گسترده مخاطبان و تجربه موفق حاصله، تصمیم به برگزاری ماهیانه این نشست‌ها گرفته شد. نشست تخصصی دوم با عنوان «تحول دیجیتال، ضرورتها، الزامات و چالشها» در تاریخ ۱۸ بهمن و نشست تخصصی سوم با عنوان «آینده پژوهشی و کارآفرینی» در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد. در نشست‌های تخصصی مباحث مرتبط و تاثیرگذار در اکوسیستم کارآفرینی مورد بررسی قرار می‌گیرد. عوامل پیشران در اکوسیستم کارآفرینی با حروف اختصاری STEEPVMASL نشان داده می‌شوند که هر حرف به ترتیب معرف مفاهیم ده‌گانه با عناوین: اجتماعی، فناوری، اقتصادی، محیط زیست، سیاسی، ارزش‌ها، رسانه، هنر، امنیت و قانون می‌باشد. تاکنون ۶ نشست تخصصی برگزار شده و در نظر است تمامی مباحث پیش‌گفته در نشست‌های ماهانه پیش رو مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

در ادامه راه از اردیبهشت امسال در کنار نشست‌های تخصصی، نشست دیگری با عنوان «انتقال تجربه» طراحی و در دستور کار قرار گرفته است. هدف از برگزاری این نشست‌ها بیان تجربیات زیسته و درس‌آموخته‌های کارآفرینان پیشکسوت و جوان شامل موفقیت‌ها و شکست‌ها می‌باشد. اولین نشست انتقال تجربه در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد و این نشست با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد. در نتیجه تصمیم به تداوم برگزاری این نشست ها به صورت ماهیانه گرفته شد. تاکنون پنج نشست انتقال تجربه برگزار شده است. با این روال کانون همه ماهه دو نشست دوره‌ای یکی از نوع تخصصی و دیگری از نوع انتقال تجربه برگزار خواهد نمود.

جمع تجربیات حاصله از برگزاری جمع ۱۱ نشست تخصصی و انتقال تجربه منجر به سازماندهی و تدوین استانداردهای لازم برای برگزاری مطلوب نشست‌ها شده است. در انتخاب سخنرانان از تمامی ارتباطات و منابع در دسترس نظیر اعضای کانون،‌ اعضای تشکل های اقتصادی، مدیران و اعضای اتاق بازرگانی، استادان دانشگاه و پژوهشگران، کارآفرینان، مدیران و رهبران شرکت‌ها، مدیران نهادهای دولتی، نمایندگان مجلس و سایرین بدون محدودیت استفاده می‌شود. برای مخاطبان مدعو نیز هیچ محدویتی تعیین نشده است و اعلانات مربوطه از تمامی مجاری اطلاع رسانی و شبکه های مجازی منتشر و از متقاضیان ثبت نام می‌شود. تاکنون کلیه نشست ها در محل سالن امین الضرب در محل سازمان شماره ۳ اتاق بازرگانی تهران برگزار شده است و استفاده از امکانات و تسهیلات اتاق بازرگانی عامل مهمی در موفقیت این نشست‌ها بوده است.

از کلیه نشست‌ها عکس و فیلم ویدیویی تهیه می‌شود و بلافاصله بعد از برگزاری، گزارش تصویری و ویدیویی مربوطه از طریق کانال‌های اطلاع رسانی کانون شامل وبسایت، آپارات، اینستاگرم، لینکداین و سایر شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود. در طی برگزاری نشست‌ها همکاری خوبی با رسانه کارافرین نیوز شکل گرفته است و از طریق این خبرگزاری گزارش‌های خبری قابل توجهی از نشست‌ها تهیه و منتشر شده است. همچنین برای پیاده سازی مطالب و مستندسازی این نشست‌ها اقدام شده و در نظر است به زودی گزارش‌های خبری مربوطه به صورت ماهنامه و فصلنامه الکترونیک و چاپی تهیه و در اختیار ذینفعان و علاقمندان قرار گیرد.

اخیراً با ارسال فراخوان برای گرفتن اسپانسر برای هر نشست اقدام شده است و قرار است هزینه هر نشست توسط یک اسپانسر تامین شود. به این ترتیب امکان توسعه نشست‌ها فراهم شده و انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد بهبود کمی و کیفی نشست‌ها باشیم.

در این بخش نمایی از پوستر نشست های تخصصی و لینک گزارش‌های خبری آن آورده می‌شود:

گزارش خبری نشست تخصصی شماره ۱

گزارش خبری نشست تخصصی شماره ۲

گزارش خبری نشست تخصصی شماره ۳

گزارش برگزاری نشست تخصصی شماره ۴

گزارش خبری برگزاری نشست تخصصی شماره ۵

گزارش برگزاری نشست تخصصی شماره ۶

در این بخش نمایی از پوستر نشست های انتقال تجربه و لینک گزارش‌های خبری آن آورده می‌شود:

گزارش خبری نشست انتقال تجربه شماره ۱

گزارش خبری نشست انتقال تجربه شماره ۲

گزارش خبری برگزاری نشست انتقال تجربه شماره ۳

گزارش خبری برگزاری نشست انتقال تجربه شماره ۴

گزارش خبری برگزاری نشست انتقال تجربه شماره ۵

 

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.