کد خبر: ۴۵۱۸ تاریخ انتشار : ۰۳-۰۲-۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴ 135

بیانیه کانون کارآفرینی استان تهران به مناسبت روز ملی کارآفرینی

🌐 بیانیه کانون کارآفرینی استان تهران به مناسبت روز ملی کارآفرینی

آقای مهندس علی نقیب رئیس هیأت مدیره کانون کارآفرینی استان تهران همزمان با روز ملی کارافرینی طی بیانیه ای راهبردهای مورد نظر جهت ترویح فرهنگ کارآفرینی و ارتقای جایگاه کارآفرینان را مطرح نموده است.

سوم اردیبهشت روز ملی کارآفرینی گرامی باد

«بیانیه کانون کارآفرینی استان تهران به مناسبت روز ملی کارآفرینی»

 

کشور ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی در منطقه، وسعت خاک، منابع طبیعی، ذخایر معدنی، سابقه تمدن و فرهنگ، داشتن نیروی انسانی جوان و خلاق، از شرایط ویژه و ممتازی برخوردار است و فرصت‌های زیادی برای رشد و توسعه در همه زمینه های،‌ اقتصادی،‌ سیاسی،‌ علمی و فناوری،‌ فرهنگی و هنری دارد. زمینه‌های توسعه می‌تواند شامل صنعت حمل و نقل زمینی،‌ ریلی،‌ دریایی،‌ و هوایی،‌ صنعت توریسم، صنایع معدنی و نفت و گاز، صنایع غذایی،‌ گردشگری سلامت،‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش و پرورش،‌ بهداشت و سایر حوزه های صنعتی و خدماتی دیگر ‌باشد. کارآفرینان به عنوان کنشگران و رزمندگان خط مقدم این جبهه می‌توانند فرصت‌‌ها را شناسایی و با نوآوری و بنیان‌گذاری کسب‌و‌کارهای جدید زمینه را برای ایجاد صنایع مختلف، اشتغال زایی، رشد تولید و خدمات و ثروت آفرینی در جامعه فراهم کنند.

از این لحاظ لازم است به اهمیت و جایگاه کارآفرینان در رشد و توسعه کشور توجه نماییم. از طرف دیگر باید شرایط و بستر لازم برای فعالیت کارآفرینان و توسعه فرهنگ کارآفرینی فراهم شود. در اینجا به چند عامل مهم اشاره می‌شود:

  1. برای توسعه اقتصادی همگن و پایدار لازم است همزمان در حوزه‌های مدنی و‌ سیاسی توسعه صورت گیرد و با نهادسازی بستر لازم مشارکت آحاد جامعه در اداره امور فراهم شود.
  2. برای پیشرفت در حوزه اقتصادی نیاز است که دخالت سیاست و سیاسیون در اقتصاد به حداقل ممکن کاهش یابد تا فعالان اقتصادی و تشکل‌های مرتبط از جمله اتاق‌های بازرگانی بتوانند با استقلال عمل زمینه رشد اقتصادی و ثروت آفرینی را فراهم کنند.
  3. پیش‌نیاز توسعه کارآفرینی انتقال فعالیت‌های اقتصادی از دولت و نهادهای وابسته به حاکمیت به بخش خصوصی است تا زمینه فعالیت کارآفرینان در بخش خصوصی فراهم شود. به این ترتیب دولت و نهادهای حاکمیتی می‌بایست روی ماموریت اصلی خود که همان تنظیم گیری است متمرکز شوند.
  4. اعمال سیاست های دستوری در حوزه اقتصاد از جمله قیمت گذاری مخل امر تولید و رونق در اقتصاد است و مانع فعالیت موثر کارآفرینان می‌شود. اعمال چنین سیاست‌هایی می‌بایست از دستور خارج شود.
  5. لازم است به مالکیت خصوصی اعم از مادی و معنوی احترام گذاشته شود و تمهیداتی برای جلوگیری از تعرض به حقوق آنان اندیشیده شود.
  6. پیشرفت و توسعه هر کشوری معمولاً‌ با توسعه و اندازه شرکت‌های بزرگ آنها سنجیده می‌شود. به این دلیل لازم است سقف شیشه‌ای و موانع موجود برای توسعه شرکت‌های بزرگ در کشور برداشته شود.
  7. با ظهور فناوری‌های نوین نظیر هوش مصنوعی،‌ بلاکچین و متاورس وضعیت کسب و کار و تجارت در جهان تغییر یافته است و لازم است به صورت شتابان شرایط لازم برای توسعه و رشد شرکت‌های استارتاپی و فناور محور در کشور فراهم شود.
  8. لازم است شان و جایگاه اجتماعی کارآفرینان در جامعه ارتقا یابد و در این راستا معرفی و حضور کارآفرینان در رسانه‌های ارتباط جمعی بسیار اهمیت دارد.
  9. کارآفرینان از استعداد و توانمندی زیادی در حوزه خلاقیت،‌ نوآوری و خلق ثروت برخوردار هستند و توصیه می‌شود از خدمات مدیریتی، مشاوره‌ای و اجرایی آنان در قوای مجریه و مقننه و نهادهای حاکمیتی بهره برداری بیشتری صورت گیرد.

                                                                                                 علی نقیب

                                                                                          رئیس هیأت مدیره

 

برای مشاهده تصویر این بیانیه  اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه :
به اشتراک بگذارید:
اطلاعات تماس
تهران- خیابان میرزای شیرازی- خیابان میرزا حسنی- پلاک ۱۸- ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (خانه تشکل‌ها) طبقه سوم- واحد ۳۱۳
کانون کارآفرینی استان تهران
کانون کارآفرینی استان تهران به عنوان یک تشکل در زیرمجموعه مدیریت امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تشکیل شده است.